Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Begrip

Begrip voor een ander.
Tja dat heeft dit mens altijd.
Toch ben ik er van de week wel heel erg moe van geworden.
Het leek erop dat al mijn energie werd weggezogen.
Dit kan ik niet meer tolereren bedacht ik me.
Op de bridgemiddag bakte ik er niet veel van.

Nu ja mijn gedachten waren er ook niet helemaal bij.
Dat kwam omdat ik de dag ervoor een vrij nerveuze autorit had meegemaakt.
Mijn vriendin die reed, moest naar het ziekenhuis en ik zou haar “ondersteunen”.
Dat ging dus helemaal fout.
Haar verkering was voor de zoveelste keer uit en daar was ze erg verdrietig over.
Dit was al wel voor de zoveelste keer binnen een jaar en nu kwam dat ziekenhuisbezoek er ook nog eens bij.
Ik werd er zelf wel een beetje kriegel van, maar kreeg nu eindelijk wel het idee dat het over was.
Tjonge daar was ik dus wel blij mee, omdat deze man totaal niet geschikt was en van misbruik van haar maakte.

Nu was ze zo wie zo al 5 minuten te laat bij mij en reed heel onrustig.
Je zou kunnen denken, je bent toch al op weg naar het ziekenhuis en met deze methode van rijden ben je er misschien eerder.
In dit geval zou dat dan wel met gillende sirene worden en daar paste ik voor.

Ik probeerde heel onopvallend haar rustig te houden, dat was ook wel nodig wilde ik deze rit overleven.
Voorbij een verkeersplein op de snelweg zouden we de eerste afslag rechts moeten nemen.
Die reed ze dus voorbij,
Ik zei dan neem je maar de volgende afslag, dan kom je er ook wel.
Ze was helaas van mening dat de bewuste plaats op het bord niet de goede kant op was.
Ik begreep op dat moment dat ze totaal geen idee had hoe het wegensysteem in elkaar zit, laat staan de bewegwijzering.

“Hoe hield ik haar kalm”; bedacht ik me.
Ik besloot me te bemoeien met de gang van zaken en zei dat ik het ziekenhuis wel even zou bellen dat we later kwamen.
Gelukkig had ik mijn mobieltje bij me
De polikliniek waar ze moest zijn had alle begrip dat we verkeerd waren gereden.
De druk van het niet op tijd kunnen komen was er tenminste af.
Ze begreep dat ik toch wel iets van wegen af wist en luisterde vanaf dat moment naar me.
Wel waren we een half uur te laat.

Het leek eindelijk goed te komen met haar, maar goed geslapen heb ik niet.
De volgende dag had ik een bridgedrive die ik helemaal verknald heb.
Toen ik kort daarop hoorde dat ze toch weer met die vriend aan het praten was, tegen de wens van haar kinderen en vriendinnen in, stond ik perplex.
Ze is nu wel heel ongeloofwaardig geworden.

Mijn energie geef ik niet meer aan iemand voor wie het weinig zin heeft.
Ik weet nu zeker dat het over is met mijn begrip voor haar en dat ik kies voor een eigen rustiger leventje.

Schrijver: Eva Mensch, 14 november 2006


Geplaatst in de categorie: emoties

0.8 met 4 stemmen 1.588



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)