Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Het Daglicht

Het weer is donker en somber en geeft de dag niet de kleur waar het recht op heeft.
Ik zie zo graag het licht van de dag, dat uit een heel assortiment van kleuren bestaat.
Het geef je een licht gevoel van binnen en kracht en moed om aan alles te willen beginnen waar je al een tijdje geen zin in had.
Het zonlicht met zijn warme stralen, de lucht zo blauw.
Soms een wolkje voorbijvarend met een vormgeving waarvan je fantasie op hol slaat.
Je mond begint te glimlachen en er komt een vrolijkheid over je heen, die je een warm gevoel geeft van binnen: een gevoel dat je echt leeft.
Eigenlijk moest je nog enige dingen gaan doen, maar voor even mogen ze blijven liggen.
Je bent zo blij dat je leeft, je geef je over aan dingen waar je genoegens aan beleeft.
Je gaat naar buiten op je fiets, hoort de vogels fluiten en je geniet.
Al fietsend zie je de weelderigheid van moeder natuur. Geurend en kleurend springen de bloemen in het oog.
Je stopt en plukt een sierlijke bos voor thuis, zodat op sombere dagen er toch een beetje daglicht is in je huis.

Schrijver: E van Dam, 25 januari 2008


Geplaatst in de categorie: natuur

1.7 met 3 stemmen 244



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)