Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Er is een tijd van komen en van gaan.

Elke dag een stukje beter.
Ik heb al zoveel dingen meegemaakt en vaak in negatieve zin.
Het meeste hiervan heb ik opgeschreven en daarna doorgestuurd naar deze site.
Ik vind dat ik nu het elke dag een stukje beter gaat dit ook wel eens mag vertellen.

Het is een heerlijke gewaarwording als je merkt dat je na zoveel gebeurtenissen voelt dat je eigen ik, dat je nog vaag kent, toch nog bestaat. Onder een dikke laag stof van verdriet, gebruik, pillen en lichamelijke klappen.
Dat daar toch nog iemand schuil gaat die ik ongeveer 20 jaar geleden voor het laatst gezien heb.
Eerlijk gezegd dacht ik dat die persoon niet meer zou bestaan, dat er te veel was gebeurd en dat het daarom onmogelijk was om terug te komen.
Maar ik zat er naast, stap voor stap herontdek ik de vrouw die ik 20 jaar geleden kwijt ben geraakt.
Heel langzaam komt mijn eigen denken weer boven water, mijn eigen doen en laten, mijn eigen idee over het leven.

Dat geeft een fijn gevoel: een gevoel van zekerheid, een gevoel dat de eerste 30 jaar van mijn leven bij mij hoorde.
Mijn eigen manier van denken over de wereld, over de gang van zaken waar ik het vaak niet mee eens ben.
Maar het is er weer, de zekerheid van het staan achter je eigen woorden omdat je weet dat dit jezelf weer is die spreekt.

Opnieuw kunnen lachen en huilen, en het met reden opnieuw eens of oneens zijn met iets.
Je voelt dat je weer begint te leven, dat je aan je problemen kunt werken.
En niet meer denken dat ze onoverwinnelijk zijn!
Ik heb een fijne relatie met mijn dochter en ik dank alle hulp die ik heb gekregen in deze moeilijke jaren om weer op te staan.

Het is niet zomaar iets wat je even doet, het heeft mij 7 jaar gekost om dit weer te kunnen schrijven.
Na 14 jaar verschrikkelijke problemen gehad te hebben voel ik mij eindelijk weer mijzelf.

Schrijver: E van Dam, 17 juni 2008


Geplaatst in de categorie: individu

3.2 met 19 stemmen 1.331



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Eva
Datum:
24 juni 2008
Email:
evertjezeelandnet.nl
Natasja,wat leuk dat je mijn schrijven volgt en het feit dat je met mij meeleeft geef een goed gevoel.
Ik ben het met je eens dat zeven heel speciaal is.
Bedankt.
Naam:
Natasja
Datum:
17 juni 2008
Zeven is een mooi getal!

Hoera, hoop meer ups van je te lezen, ik volg je schrijven!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)