Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

verhuizen

Het regende en de lucht zag er niet zo vrolijk uit.
Vervelend, want ze had een afspraak voor de volgende dag om samen te gaan winkelen met Eric.
Nee eigenlijk had ze helemaal geen zin, ook door het besef dat ze een beetje voorzichtig moest zijn met haar geld.
Ze schreef hem een mail dat ze het beter vond dat ze niet zou gaan winkelen met hem.
Gelukkig had ze bij het idee om samen te gaan winkelen een slag om de arm gehouden, anders was het wel erg flauw geweest van haar.

Zittend achter haar computer kreeg ze een paar uur later volkomen onverwachts een enorme zee aan zonlicht over het scherm en haar gezicht.
Zou het weer dan toch nog opknappen?
Zou ze te vroeg de afspraak bij voorbaat hebben afgewezen?
Jammer, want nu zou ze zich het komende weekend met mooi weer lopen te vervelen.
Of zou ze misschien naar haar zoon op visite?
Ze wist eigenlijk helemaal niet meer wat ze wilde.
Alles was geregeld en eigenlijk was ze erg blij niets meer te hoeven doen.
2 weken van leven in een georganiseerde puinhoop lagen voor haar.
Voor het eerst van haar leven zag ze er niet meer tegen op om niets te doen te hebben.

Misschien hoorde dat bij verhuizen, misschien behoorde je de tijd te nemen afscheid te nemen van je huis en je leefomgeving.
Misschien wel ja, maar misschien ook wel omdat je de tijd had je te verheugen over alle positieve en nieuwe dingen die aan de nieuwe woonomgeving vast zaten.
Misschien wel, misschien kon ze vast in gedachten bedenken hoe alles zou moeten worden in het nieuwe huis.
Misschien dat ze dan over 2 weken zeker wist hoe ze alles wilde hebben.
Eigenlijk was dat misschien niet nodig, eigenlijk wist ze dat alles goed zou gaan.
Eigenlijk wist ze dat ze alles goed geregeld had.

Eigenlijk was ze heel erg blij.

Schrijver: Eva Mensch, 17 oktober 2008


Geplaatst in de categorie: afscheid

3.0 met 13 stemmen 657



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Eva
Datum:
20 oktober 2008
Email:
evertjetelfort.nl
Natuurlijk ben je zenuwachtig,er is niemand die niet zenuwachtig zou worden bij een verhuizing.
Maar zoals je zelf al te kennen geeft.
Het komt wel goed! En als alles achter de rug is, hoe fijner het is. Sterkte.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)