Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Terug naar de Chopinstraat.......

Mijn wandeling voerde me op die late oktoberdag door een stille wijk waar ik vele voetsporen heb liggen.
Daar is de Mozartlaan, de Hoffmannlaan en ook de Chopinstraat en daar is het huis, nu bewoond door andere bewoners, waar we eens, lang geleden, afscheid namen van jou, mijn vriend, vóór je verre reis naar en verblijf gedurende lange jaren op het zuidelijke continent.....

Later, als ik je daar achtergebleven zus bezocht, was er nooit begrip bij haar voor mijn diepe, diepe vertwijfeling om het gemis van jou, om mijn wanhopige en uiterst tevergeefse verwachting, geheel tegen ieder redelijk besef in, dat je daar plotseling zou verschijnen, dat die poort, die die feeërieke bloementuin begrensde opeens open zou zwaaien, en dat je met al je overdonderende charisma en elegantie ineens teruggekeerd zou zijn, tegen alle verwachting in. Je zou zijn teruggekeerd uit het verre, tropische land dat altijd zo tot mijn verbeelding heeft gesproken en daar zou je ineens staan in al je onovertroffen schoonheid en we zouden opnieuw diepzinnige gesprekken voeren, ik zou opnieuw mijn wang tegen je mooie gezicht met de lieve baardstoppels kunnen vlijen en mijn arm om je indrukwekkende torso kunnen leggen.

Je bent nooit teruggekomen en je totaal onwetende zus heeft nooit de vergaande diepte van mijn wanhopige vertwijfeling kunnen peilen........

Schrijver: I. Broeckx, 1 november 2014


Geplaatst in de categorie: afscheid

4.0 met 1 stemmen 97



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)