Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Mijn kennismaking met de moslima van de bovenste etage

Toen ik weer eens de bus instapte in Tilburg Noord voor een reis die ik al honderden keren gemaakt heb, begroette een stem mij die toebehoorde aan een jonge vrouw, gezeten op een van de achterste banken. Zij was getooid met een zwart hoofddoekje en verklaarde mijn nieuwe buurvrouw te zijn. Na jaren van brute anonimiteit in het flatgebouw (tallozen waren geruisloos in- en uit de flat getrokken, zonder een spoor na te laten) nu dan een handreiking van een medemens en nog wel van een dame die een vertegenwoordigster was van de religie en bevolkingsgroep die de gedoodverfde vijand van de westerse beschaving schijnt te betekenen.

Mijn splinternieuwe buurvrouw toverde snel een make-up-tasje tevoorschijn en begon met rappe gebaren de wimpers aan te zetten en haar lippen van gloss te voorzien. Het resultaat bekeek zij in een klein spiegeltje. Wat mij meer verontrustte was haar verklaring dat er een "lijkenlucht" uit het souterrain van de flat kwam (het leek mij toch wel onwaarschijnlijk dat deze "op zou trekken" tot de bovenste verdieping).

Verontrustend is toch ook wel de gedachte dat in de toekomst mijn "zalige afzondering" verstoord kan worden....

De moslima van de bovenste etage komt vanavond op de koffie.

Schrijver: I.Broeckx, 18 mei 2016


Geplaatst in de categorie: individu

4.0 met 4 stemmen 51



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)