Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Een turquoise kop en schotel: herinnering aan mevrouw Van Keulen

Op mijn kastje staat een kop en schotel van breekbaar porselein met turquoise en zwarte motieven; srmzalig overblijfsel, souvenir, bewijsstuk en erfstuk van een vriendschap die drie jaar duurde en die plotseling afgebroken werd door het onvermijdelijke noodlot dat ons allen te wachten staat....

Nooit meer zal ik op weg gaan naar het bejaardentehuis in de Indigolaan, door mevrouw steevast "Ingolaan" genoemd; nooit meer zullen we vis-à-vis plaatsnemen in de fauteuils met de chique bekleding (haar kwetsbare benen in de steunkousen rustend op het krukje dat ik nog voor haar kocht; de gerimpelde armen, overdekt met wonden, zweren en striemen door een ongeneeslijke huidziekte steunend op de leuningen)

Een wereld raast voort in waanzin en verwarring; we leven in de tijd van de i-Pad en van de mobiele telefoon.

De wijzers en secondenwijzers "draaien door" over de wijzerplaten. Kinderen van een nieuwe generatie kijken met grote, verbaasde, onschuldige ogen de wereld in.....

Schrijver: I.Broeckx, 7 augustus 2016


Geplaatst in de categorie: ouderen

3.0 met 2 stemmen 29



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)