Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

De zieligheid ten top gevoerd.....

Ik was uiteindelijk gearriveerd in de kleine, uiterst kale kamer waar enkele zeer armzalige en knullige frutsels en fratsels op de vensterbank de laatste levensdagen nog op zouden moeten fleuren en veraangenamen van de man die al vijftig jaar mijn arme broer is, een ultiem slachtoffer en gedupeerde, en uit de muurkast waarin mijn broer zijn betreurenswaardige, haveloze laatste bezittingen bewaart, diepte hij een armzalige "spellendoos" op, een ultieme aanfluiting van iedere, voor hem niet meer bestaande gezelligheid, van ieder familieleven dat hij nooit meer het zijne zal kunnen noemen en belangstellend bekeek hij nog de haveloze speelkaarten, tikte hij nog met de handen op de ruitjes in het kleine notitieblokje.
Maar plotseling en verrassend volgde zijn gebaar ten afscheid, zijn ultieme geste aan mij, de geliefde zus: hij aaide mij met een vluchtig en frivool gebaar door mijn nog altijd blonde haar......

Schrijver: I.Broeckx, 24 januari 2017


Geplaatst in de categorie: familie

4.0 met 1 stemmen 48



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)