Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Ziekenhuisbezoek (vervolg)

Door duizelingen overvallen haastte mijn vriend zich naar de Huisartsenpost en het was onvermijdelijk dat een ambulance hem vervoerde naar het E-Ziekenhuis. Een onbekende en mogelijk kwaadaardige indringer had zich genesteld achter zijn rechteroor, in de weke, kwetsbare massa waarin op niet nader te achterhalen wijze de onovertroffen Rede zetelt die ons mede tot mens stempelt. Mijn vriend moest zich onderwerpen aan de vernuftige, magische machines die staan opgesteld in het heilige der heiligen; het zenuwcentrum van het ziekenhuis, tot de diagnose uit het onderzoek zou komen rollen. Van geld dat ik in feite niet bezat kocht ik een bloemetje en een tijdschrift over Brabantse aangelegenheden voor hem. Het kwetsbare, lieflijke bloemstukje stond te pronken op zijn nachtkastje waar ik het plompverloren, met een abrupt gebaar had neergezet. Een plaat aan de wand van zijn ziekenkamer; een mooie grote foto van Brabantse stuifzanden, was daar kennelijk opgehangen met het doel de gemoederen enigszins te kalmeren. Manmoedig doorstond mijn vriend zijn opname, als de "he-man" waarvoor ik hem in feite altijd al aangezien had.....

Schrijver: I.Broeckx, 8 oktober 2019


Geplaatst in de categorie: ziekte

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 54



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)