Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Het Twee Steden Ziekenhuis revisited

Op mijn dwaaltocht door de labyrintische gangen van het Twee Steden Ziekenhuis aanschouwde ik een merkwaardig aandoende wandschildering, mogelijk bedoeld om het sombere gemoed van slachtoffers en gedupeerden op te vrolijken met de afbeelding van een onschuldig, dartel haasje met opstaande flaporen dat misschien zou moeten herinneren aan een zomerse pracht van de natuur, door een zieke eens beleefd in verre, voorbije tijden toen het zo onheilspellende regime van ziekte, afscheid en naderende dood nog niet de greep over zijn/haar leven had overgenomen.....

Het is hoe dan ook fascinerend daar de gangen te doorkruisen en in de achterkamertjes en ziekenkamers het bedrijf in werking te zien dat de stad ten dienste staat....

Tenslotte verlaat ik dit "medisch bolwerk" en ga ik mijn kalme gang, zet ik mijn weloverwogen, bedachtzame voetstappen en passeer ik de sfeervolle gevels aan het Hasseltplein en de oude kapel en verwonder ik me over het merkwaardige contrast tussen de lavendelblauwe bloemen, omgeven door mosgroen, leerachtig gebladerte, symbolen van een nieuwe zomer en het ondanks alles vervallen decor rond het ziekenhuis.

Schrijver: I.Broeckx
6 mei 2020


Geplaatst in de categorie: individu

4.0 met 4 stemmen 90



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)