Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Ontmoeting in de winkelgalerij

Hij had naast mij plaatsgenomen op een bankje vóór de Copyshop. Hij droeg een lange, grijze, onappetijtelijke baard waar hij de mondkap overheen had gedrapeerd maar liet deze zakken toen een kennelijke vriend, een in mijn ogen zeer aantrekkelijke "he-man" hem aansprak, die begon te ratelen in een mij totaal onbekende taal.

Klaarblijkelijk waren de heren vrienden of kennissen en toen de vriend zijn weg vervolgd had, verklaarde de man: "Ik kom uit Oezbekistan". Mijn vriend is directeur van de Rabobank en hij spreekt elf talen: Mongools, Turks, Russisch, Frans, Duits, Engels en nog veel meer. "Wat knap", repliceerde ik.

In de Copyshop verrichtten we wat nu eenmaal noodzakelijk is; hij in zijn lange, zwarte jurk, ik achter de computer.

Mijn trouwe Michel, mijn vriend van de Copyshop, verklaarde dat zijn werk hem dodelijk verveelt en dat hij walgt van de eentonigheid en saaiheid daarvan.

In de aangrenzende zaak van "Primera" ging ik nog wat tijdschriften bekijken, echter zonder tot een aankoop te kunnen overgaan....

Schrijver: I.Broeckx
1 mei 2021


Geplaatst in de categorie: individu

4.0 met 3 stemmen 51



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)