Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Vóór de Kapel/Opnieuw in Tilburgs gezelschap

Een vaste groep Tilburgers verzamelt zich dagelijks vóór de Kapel. Bij de man in de rolstoel, een van hen, heeft de suikerziekte zijn verwoestende werk gedaan; de verbonden stomp van zijn rechterbeen hangt desolaat neer in zijn invalidenwagen. Voor zijn goede hart heeft hij emplooi gevonden; iedere dag voert hij de zwart-witte kat, zijn protegée met kattenvoer uit een blikje. Ook vandaag rekent de kat, die een dagje ouder wordt en krakkemikkig loopt, op haar weldoener en zij nadert hem en strekt hongerig en verlangend het kwetsbare, witte pootje uit naar het blikje op de schoot van genoemde man. Hij kan haar vergeven dat zij pas geleden in weerwil van haar ouderdom een rat gevangen en doodgebeten heeft. "Het is de aard van het beestje" verklaart hij. De gouden wijzers van het uurwerk op de gevel van de Kapel wijzen het tijdstip van twee uur aan. De tranen staan mij in de ogen.....

Schrijver: I.Broeckx
1 mei 2021


Geplaatst in de categorie: individu

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 33



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)