Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Herinneringen aan mijn mislukte carrière: De krantenbezorging

Met honderden kranten op mijn bagagedrager ging ik op pad. In die tijd werd "De Tilburgse Koerier" nog uitgegeven, onze populaire wekelijkse krant, momenteel gemist door velen en nu uit de roulatie en vervangen door "Stadsnieuws". Ik had me aangemeld om onze krant te bezorgen, in een wanhoopspoging, die, naar ik goed besefte, wel moest mislukken....

Onze binnenstad kent een labyrint van mij voorheen onbekende straten die ik doorkruiste met mijn zwaar beladen fiets. Passanten keken mij opgewekt in de ogen, in mij de krantenbezorgster herkennend. Maar ergens bij het Belastingkantoor kwam ik klem te zitten met mijn fiets en wist me geen raad. Af en toe zat ik eveneens klem met mijn vingers tussen metalen brievenbussen of werd ik belaagd door forse, luid blaffende honden. Vele adressen waren onvindbaar zodat ik in de avond radeloos met een nog altijd beladen fiets in de Langestraat beland was....

Ik besloot toch maar de terugtocht te aanvaarden en op het N.S.-plein plaatste ik in arren moede de fiets met de overgebleven onbezorgde kranten tegen de gevel van het kantoor van de krant dat nu gesloten was, mijn werkgever hiermee opzadelend. Mijn baantje was mislukt en ten einde gekomen.....

Schrijver: I.Broeckx
10 augustus 2021


Geplaatst in de categorie: werk

5.0 met 2 stemmen 68



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)