Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Herinneringen aan mijn mislukte carrière; Miskende mantelzorg?

Ik had nooit veel gesprekken gevoerd met de oude dame aan wie ik "toegewezen" was. Stilzwijgend en als vanzelfsprekend waren onze verstandhouding en wederzijdse sympathie tot stand gekomen en deze hadden drie jaar standgehouden tot het einde onverwacht was gekomen.

Ze schonk me eens haar portret in een lijstje gelardeerd met de afbeelding van bloemen dat nog altijd mijn dressoir siert en een kop en schotel die eveneens een herinnering vormen.

Samen gingen we vaak bij de vijver kijken naar de helgroene kop van een eend waarop ik mevrouw moest wijzen omdat ze deze wegens haar slechte ogen nog nauwelijks waarnam en samen speelden we Bingo in de grote zaal van het Zorgcentrum, bespied en beroddeld door andere bewoners.

Het einde kwam plotseling en onverwacht. Wat er mis was geweest in onze verstandhouding werd mij nooit duidelijk toen het "exit-gesprek" bij de vrijwilligersorganisatie volgde. Was het zo extreem en bijzonder dat er van mijn kant een traantje vloeide?

Schrijver: I.Broeckx
27 augustus 2021


Geplaatst in de categorie: werk

4.5 met 2 stemmen 60



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)