Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

"Vriendschap is een droom"

Ik kwam haar tegen vlak bij het oude kerkhof, zwaar vergrijsd en voortstrompelend achter een rollator en ik herkende onmiddellijk in haar de "vriendin" van tweeëntwintig lange jaren, met wie ik in vroeger tijden de zwemafspraken had gehad; de "vriendin" die welkom was geweest in mijn ouderlijk huis; met wie ik aan het sterfbed van onze betreurde ouders had gestaan, maar die mij eens na haar traktatie op een terrasje in een naburig dorp verklaard had tot "egoïste" waarop de tranen die zij hoe dan ook nooit had willen stelpen mij in de ogen gesprongen waren. Bij onze nieuwe, genoemde ontmoeting na jaren schreeuwde ik haar toe: "Jij hebt mij heel veel pijn gedaan!" Daarop verklaarde zij dat iedereen mij wel een "egoïste" moest vinden, aldus pogend mij niet slechts uit te sluiten van het contact met haar, dat allang verbroken was, maar tevens van mijn contact met de gehele mensheid....

De gordijnen die Nelie eens voor me vervaardigde sieren nog altijd mijn ramen en het schilderij dat zij mij schonk hangt nog tegen mijn wand maar in mijn hart schrijnen en branden de littekens
"Vriendschap is een droom"

Schrijver: I.Broeckx
5 oktober 2021


Geplaatst in de categorie: emoties

5.0 met 3 stemmen 50



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)