Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Terug op de longafdeling

Ik ben op deze kamer ondergebracht, bij de longlijders. Twee grote, kleurige plastic ballonnen, gedecoreerd met grappige, lieflijke kindergezichtjes zijn opgehangen boven het bed van de man wiens longen zijn aangetast. Hij sleept rond met een merkwaardig, onhandig kastje met oplichtende lampjes dat hem meer last dan gemak bezorgt en in de avond komen zijn vrienden hem bezoeken en ze scharen zich rond het lamplicht als vormen zij een familiekring. Vanuit mijn bed sla ik het tafereel gade dat door mijn halfblinde ogen lijkt op een impressionistisch schilderij. Mijn verblijf op de longafdeling zal niet lang duren. De volgende dag mag ik afscheid nemen van mijn nieuwe kameraden en terugkeren naar mijn veilige woonstede. Er ligt een pakket antibiotica op me te wachten om "u" tegen te zeggen en ook tref ik bij thuiskomst het zuurstofmasker nog aan dat een herinnering vormt aan de interventie en waardoor de heilzame levensreddende zuurstof mij werd toegediend.....

Schrijver: I.Broeckx
14 november 2021


Geplaatst in de categorie: ziekte

4.0 met 1 stemmen 44



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)