Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Opnieuw bij Woonzorgcentrum "Joannes Zwijsen"

In het Restaurant van Woonzorgcentrum "Joannes Zwijsen", ook wel "De Refter" genaamd, hebben enkele ouderen zich verzameld. Ze werpen bij mijn komst nieuwsgierige, belangstellende, dan wel opdringerige blikken in mijn richting. Sommigen zijn hulpbehoevend en later op de middag, als een paneel met een afbeelding van een panoramisch landschap wordt opgesteld in een uithoek van de grote zaal, zingen enkelen daar hun trieste of vrolijke, ontroerende of larmoyante liederen, begeleid door een piano, die de tranen doen opwellen in mijn ogen.

Liederen als: "Zilv'ren tranen tussen 't goud", "Daar bij die molen" en "Toen den hertog Jan kwam varen". De ijle, kwetsbare, hoge stemmen stijgen ten hemel, zijn hoorbaar in de gehele zaal en zij treffen hart en ziel van de argeloze toehoorder.

Zo is de ouderdom bij Woonzorgcentrum "Joannes Zwijsen".

Schrijver: I.Broeckx
3 februari 2022


Geplaatst in de categorie: ouderen

4.8 met 4 stemmen 48



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)