Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Het ongelooflijke lot van een vriendin/Oord van onheil

Een merkwaardig soort "verpleeghuis" bevindt zich vlakbij de drukke Ringbaan West aan de Eijgenraamstraat; vlakbij de drukke Ringbaan waar het onverschillige verkeer zich achteloos en roekeloos aaneenrijgt en voortspoedt in grote onwetendheid over wat zich afspeelt achter de schermen aan de Eijgenraamstraat. Men roemt op Internet de grote verdiensten van "Behandelcentrum De Hazelaar" maar mijn vriendin is overgeleverd aan een klein, kaal kamertje met alleen een bed en twee stoelen. Huilend en totaal vertwijfeld denkt ze aan haar stadse, mooie huis waarin zij nooit meer terug zal keren....De kale gangen heeft men hier nog een naam gegeven in totale onbeholpenheid die de doodongelukkige cliënten nog zou moeten kunnen herinneren aan hun dierbare Tilburg, mogelijk de stad van hun jeugd: "Ringbaan Zuid", "Ringbaan Oost" en de afdelingen op "De Hazelaar" dragen namen van lang-overleden kunstenaars als die van Mondriaan hoewel de schilderkunst hier een ver en voor altijd onbereikbaar oord is dat ongelooflijk contrasteert met de gruwelijke en onheilspellende werkelijkheid die hier dagelijks aan de orde is...

Een paar lusteloze groene takken aan het raam vormen kennelijk nog een kleine troost voor mijn vriendin en een herinnering aan onze vele gezamenlijke wandelingen in ons weidse Brabant in ons verre verleden.....

Schrijver: I.Broeckx
23 mei 2022


Geplaatst in de categorie: ziekte

4.5 met 2 stemmen 63



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)