Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

"Rough winds may shake the darling buds of may"

Mevrouw was wel degelijk dement hoewel eerder vertoon van intelligentie en van taalvaardigheid daar het tegendeel van schenen aan te tonen en te bewijzen. Kort geleden citeerde zij nog uit Shakespeare; "Rough winds may shake the darling buds of may"; heel toepasselijk, want in deze late meimaand scheen het noodlot over haar arme lichaam, geest en ziel voltrokken te moeten worden. In de huiskamer op de afdeling "Mondriaan" van Behandelcentrum "De Hazelaar" had ze die middag nog naar de Eucharistieviering gekeken op de televisie die volgens haar toch maar een armzalig surrogaat vormde, een verlegenheidsoplossing die een "echte" dienst toch bezwaarlijk kon vervangen.....

In de kleine, armzalige kamer die haar was toebedeeld trok ze een paar blouses uit de kast die vrienden haar op het scherpst van de snede nog hadden bezorgd en ze ontblootte haar vervallen oude lichaam en trok twee blouses á bout portant over elkaar heen aan; de zuurstokroze, elegante blouse die eerder bestemd scheen voor een jonge meid en een crèmekleurige.

Gelukkig scheen het volledige besef van haar toestand en van haar lijden haar te ontbreken door de toenemende verdwazing en de versuffing van haar bewustzijn....

Schrijver: I.Broeckx
26 mei 2022


Geplaatst in de categorie: ouderen

4.0 met 1 stemmen 69



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)