Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Schooljaren (vervolg)

...en zo duikt dwars door de langdurige schemer van de jaren die zich opgestapeld hebben - vele jaren - in mijn bewustzijn mijn verre schooltijd op; op zaterdagmorgen naar school; "Deutscher Wortschatz"; "English Idiom for Grammar Schools"; de stalen poort die zich voor je sloot als je te laat was; het paraafje van de conrector (rode ballpoint!) in je agenda; de proefvertaling die je dan gedwongen was te maken. Het flesje Fanta voor de ijverige scholiere die je was uit de automaat op het schoolplein en de cake in zilverpapier die moeder meegegeven had onder de bank - het boekje van Hitchcock eveneens onder de bank als het relaas over Communisme, Leninisme en Anarchisme van de bebaarde docent teveel verveelde....; zoveel meer dat mijn geest en geheugen beroert als de voorzichtige aanraking van lippen of handen op een instrument; het instrument van mijn ziel.

Schrijver: I.Broeckx, 31 oktober 2023


Geplaatst in de categorie: school

4.0 met 2 stemmen 86



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Wil Heefer
Datum:
31 oktober 2023
Email:
hemoonline.de
Was daar al een automaat met flesjes limonade! Wij kregen hoogstens Ranja, mierzoete siroop met water, meestal alleen water.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)