Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Lastpakken!

“Straattuig direct de cel in”, kopt de krant.
Ben ik het helemaal mee eens.
Het zal eens tijd worden dat er krachtig wordt opgetreden tegen op straat folderende politieke randdebielen.
Ja toch? Nooit zie je ze, behalve wartaal uitrochelend in een inferieur microfoontje in de Tweede Kamer. Alleen als er verkiezingen op komst zijn begeeft het zootje zich onder het gepeupel op straat om hun politieke partij aan de man te brengen.

Als ik verder lees, zie ik dat het niet over folderende politieke criminelen gaat maar over een stel Marokkanen in Slotervaart.
Minister Remkes is wakker geworden. Bijgekomen uit een politiek coma begaf hij zich, nog slaapwandelend, door de probleemwijk Slotervaart.
En plotseling zag hij het licht. Waar elk normaal mens al jaren weet hoe het er voor staat daar doet Remkes net of die problemen twee dagen geleden voor het eerst de kop opstaken.
Ik citeer hem weer even: “ik heb maar één boodschap, tegen de meest notoire lastpakken helpt alleen repressie”.
Repressie??? Wat is dat? Eerst denk ik nog dat hij depressie bedoelt, wat een niet ongewone gemoedstoestand is in deze bizarre tijden, maar nee hoor hij bedoelt wel degelijk repressie. Heb het voor jullie gemak even in het woordenboek opgezocht: “Repressie” betekent: onderdrukking of bestraffing van een misdrijf.
Zeg dat dan gewoon Remkes! Dan begrijpt iedereen het. In welke wereld leeft die man in Godsnaam?
Niet in deze wereld in ieder geval. In deze wereld zie ik het straattuig toch echt niet zeggen: “ik heb een repressie opgelopen toen ik zonder licht reed”.
Maar waar ik echt onbedaarlijke jeuk van krijgt is wanneer hij het over “notoire” lastpakken heeft. Getverdegetver! Iedereen weet wat notoire betekent? Heb ik weer even opgezocht: Notoire betekent 'algemeen bekend'.

En dan dat “Lastpakken”: ja echt, lastpakken!! Wij hebben het hier dus over een paar stelende, rovende, verkrachtende en moordende Marokkanen in Slotervaart!
Criminelen heet zoiets in deze wereld, Remkes!
Lastpakken zijn jochies die belletje trekken en fietsbanden laten leeglopen.
Dat kwam nog wel eens voor in de jaren vijftig. Ze noemden die jochies toen ook wel "rekels" of "ondeugden".
Welkom in 2006,Remkes.

Nog een uitspraak van de wakker geworden Remkes: “Linksom of rechtsom. Als ze wat uithalen, direct de bak in”.
De bak in??? Ga je nu ineens de taal van de straat praten Remkes? Heb je het nu ineens niet over de penitiaire inrichting? Dus je kunt het wel?
En wat bedoel je met linksom of rechtsom? Bedoel je dat de lastpak die rechtdoor gaat niet de bak in hoeft?

Tenslotte wil Remkes nieuwe maatregelen zoals verplicht afkicken.
Hij is geschrokken door wat hij hoort tijdens de rondleiding door een probleemschool.

Hoofdschuddend steekt hij zijn twaalfde shagje van de dag op.
De hoofdonderwijzer doet discreet een raampje open en vraagt zich af wanneer er eens een wet komt tegen notoir rokende lastpakken die de omgeving vervuilen….

Schrijver: Paco, 9 februari 2006


Geplaatst in de categorie: politiek

4.3 met 6 stemmen 990



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
an
Datum:
20 februari 2006
Email:
an.terlouwhetnet.nl
Hier heb ik maar één antwoord op: helemaal waar en de spijker op (Remkes) zijn kop?!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)