Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Voetbal

Opa wil een bijdrage van zijn enige zoon.
Ik moet zijn kleinzoons opleiden tot profvoetballer!
Hij wil zijn nazaten zien schitteren, op de internationale voetbalvelden.
Er zit nog een voordeel aan, hij kan thuisblijven.
Ze komen immers voor de buis.
Oma begint er ook al in te geloven.

Trouwens, ik ben zelf ook aardig gecharmeerd van het idee.
Drie zoons à vijftien miljoen, dan komt er lekker wat binnen.
Eerst bespreek ik opa zijn wens, met vrouw en kinderen.
Enthousiast of niet, de training kan beginnen!
Positief denken, twintig keer, drie maal daags de mantra: ‘Ik word de beste Profvoetballer ter wereld!’

Conditioneren, hersenspoelen die handel.
’s Morgens alle drie knapen voor de spiegel en opzeggen, 'Ik word……….'
Twintig keer!
Middags, na het eten, neemt mijn vrouw het over en 's avonds, voor het slapen, ben ik er weer.
Ik leg als extra stimulans overal ballen neer en beplak hun kamers met aktiefoto’s van bekende voetbalsterren.
De jongens slapen wel wat onrustig en als ze wakker worden, struikelen ze wel eens over een bal.
Ook poepen ze weleens balletjes, 'maar drie maal vijftien miljoen, waar praten we over?'

Mijn kinderen boffen maar,want de financiële kant ga ik wel behartigen.

Schrijver: Roland Hainje, 25 februari 2006


Geplaatst in de categorie: sport

4.1 met 26 stemmen 1.158



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)