Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Vier Vrouwen

Elke maand kwamen ze bij elkaar op theevisite.
Om de beurt, 4 totaal verschillende vrouwen.
Door een spontane uitnodiging van één van hen was dit een gewoonte geworden.
Wie dat als eerste deed, dat waren ze al weer vergeten, maar
ze konden er eigenlijk al niet meer buiten.
De middagen waren elke keer anders, soms vol gekkigheid, omdat één van hen erg melig was.
Een andere keer vol medeleven, omdat één van hen in een probleemsituatie zat met bijvoorbeeld één van haar kinderen.
Een andere keer weer heel beschermend naar elkaar.
Maar ook persoonlijke gevoelens over van alles en nog wat, werden elkaar medegedeeld.
Het verraste hen soms maar ze leerden veel van elkaar.
Het was altijd een erg nuttige middag.
Je voelde er als mens gesteund door dik en dun.
Niet langer alleen staan tegenover van alles wat er zo op je af kwam.

Maar dat niet alleen, ze verheugden zich alle vier op de maandelijkse bijeenkomst.
Het was het best wel een wondertje te noemen deze vriendschap..
Want in principe leek het onmogelijk dat juist zij vriendschap met elkaar hadden.
De één flapte er van alles uit, de ander werd gauw onzeker en stil.
Weer één zocht altijd begrip voor alles en iedereen en de vierde leek alles van de luchtige kant op vatten, maar zat erg gauw in de put; gelukkig was ze er dan wel zo weer uit.
Zo waren er een heleboel karaktereigenschappen aanwezig als zij met zijn vieren waren.
De karakters leken zich te schaven aan elkaar, zodat het alle vier rechtdoorzee vrouwen aan het worden waren, die wisten waar ze voor stonden.
Het hielp hen het leven door en ze hadden veel voor elkaar over.
Ieder van hen had zo zijn”makke”, maar dat gaf allemaal niet.
Elk had een andere achtergrond en altijd wist één van hen wel een oplossing voor een probleem dat zich voordeed..
Allen putten uit hun rijke verleden, vol ervaringen.
Sommigen bitter, maar toch altijd vol hoop en moed om echt zelfstandig te zijn.
Ze hadden elkaar!

Schrijver: Eva Mensch, 8 oktober 2007


Geplaatst in de categorie: vriendschap

1.8 met 12 stemmen 774



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Eva
Datum:
21 oktober 2008
Email:
evertjetelfort.nl
Het is toch fijn als je weet dat je er niet helemaal alleen voor staat. Zo verschillend zo gelijk. Juist daardoor zal het zijn dat dit clubje van vier zo lang bij één komt. Nog veel gezelligheid toe gewenst.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)