Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Neerstrijken

Drukkend warm. De tuindeuren open. Het uitzicht: groen.
De aarde, de bomen, struiken, het asfalt, alles laat nu een specifieke geur los. Samen een zomerruiker.

Boven de Dordogne, een half uur rijden hiervandaan in noordelijke richting, rommelt het.
Langzaam trekt een onweersbui in zuidelijke richting tot de
Lot hem weer terugkaatst.

Dwars door de loodrecht vallende regenbui heen scharrelt een merel op de pasgemaaide grasmat.
Een peloton zwaluwen haalt hun buit gierend en joelend binnen.
Rakelings scheren ze langs de zuidgevel van ons huis, slalommen tussen de takken van de catalpa door.

De warmte wordt verdreven door de wind die opsteekt.

Binnen in de woonkeuken zitten we voor de open deuren, we drinken rustig ons apéritif van het einde van de middag.
We laten ons verrassen door dit schouwspel.
Bliksemflitsen, dan tellen tot de donder rommelt.
Nu 7 km ten zuiden van ons huis, boven de Lot.
Het waait verder, de opklaringen zijn alweer in noordelijke richting te zien.

De zwarte merel hupt over het natte gras als een trampolinespringer.
Twee tortelduiven vliegen simultaan van de hoge populier naar de bonenstaken in de moestuin en terug.

Het verkeer op de weg van Cancon naar Monflanquin vise-versa haast zich naar de avondmaaltijd, de sportclub of de klus.
En wij?
Wij zijn hier neergestreken op dit kruispunt in onze tijd. Als vreemde vogels in een groene vallei.

Schrijver: annemieke wetting, 12 juni 2008


Geplaatst in de categorie: woonoord

2.0 met 5 stemmen 414



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)