Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Maria Magdalena

Voor de christelijke jaartelling bestonden er wereldwijd diverse vormen van geloof in de Oergodin, de Oermoeder, Isis, Astarte, Aphrodite, Artemis, Shiva, Kali, ook de Islam was voorheen op de Godin gericht, het Vrouwelijke, wat nu precies de oorzaak van het doorschieten naar het Mannelijke Overwicht is geweest, valt moeilijk te doorgronden, duidelijk is wel dat daar sprake was van een fatalistische ontsporing. Waar de mannelijke krachten overheersen, daar gaat het absoluut mis, omdat die krachten van nature vaak uit zijn op machtsmisbruik en winstbejag, concurrentiestrijd en dualiteit. Een teveel daarvan ontaardt al snel in negatieve krachten, die vrijwel onbeheersbaar lijken. Waar een teveel aan vrouwelijkheid heerst, is gek genoeg vaak niets aan de hand, omdat vrouwelijke krachten zachtaardig zijn, verzorgend en opbouwend, kortom: liefhebbend. Een mens, zowel een man als een vrouw, dient in zichzelf het vrouwelijke en het mannelijke in harmonie te brengen, dat is de eerste stap voor alle wereldburgers. Mensen zetten zichzelf neer in de wereld, ze drukken er hun stempel op, oefenen er hun macht op uit, slaan er hun tenten op, zenden er hun energieën uit, zettelen hun overtuigingen, maar dit alles dient uiterst voorzichtig te gebeuren, niet klakkeloos en zonder achtergrondinformatie en zelfdoorleefde wijsheid. Ik beticht de huidige cultuur van oppervlakkige berichtgeving, alsmaar versnellende methoden, wat de bezinning ook geen goed doet, Jezus twittert ook ja, maar wel met Geestkracht! Het menselijk gedrag is in iedere situatie weer anders, dus veel geloof aan vastomlijnde reactiepatronen hecht ik niet. Dat geldt wat mij betreft zeker voor mensen die een of andere geloofsrichting aanhangen, ik heb ze te vaak voor de bijl zien gaan, de geschiedenis staat barstensvol godsdienstoorlogen, in naam van hun enige echte god slaan ze andere mensen de kop eraf, allen in feite dienaren van een wrede god, meestal invulbaar voor hun wrede opvoeding en traditie. Die zogenaamde gelovigen hebben nooit echt contact met God ervaren, want dan zouden ze wel liefde uitstralen, vrouwelijkheid! De echte Maria Magdalena was de vrouw van Jezus, zij waren smoorverliefd op elkaar en zij bedreven vaak in pure harmonie de liefde met elkaar. Hun dochter heette Sarah en zij leefde met haar moeder in Zuid-Frankrijk, vele sporen wijzen daar nog op. Dit belangrijke feit is door de westerse kerken weggemoffeld, doodgezwegen en vervolgd. Vele zogenaamde ketters stierven door de zwaarden en brandstapels van de roomse kerk, die patriarchaal, synoniem voor machtswellustig en aards gewin opeisend, wenste de tedere, vrouwelijke geloofskrachten kapot te rammen. Waarom? Ze wilden en willen alleenheerser zijn, geëerd worden door brave, geldgevende marionetten, hun dwaalleren zelfs met het zwaard verdedigen, want ja, een geloofsleer, die geld en aanzien opleverd, dat is een geweldig behepte manier van inkomsten vergaren. Eens kijken hoelang ze hun domme volgelingen aan het lijntje kunnen houden! Die zullen hard op hun bekken vallen, wanneer alles uiteindelijk een fata morgana blijkt, een perfect georganiseerd, metafysisch toneelstuk. Ik zit niet zozeer met de psychische schade voor die blindgangers, ook erg, maar veel erger vind ik het voor alle mensen die ten onrechte zijn aangevallen en daadwerkelijk vermoord door die sluwe vossen. Ik heb vele Maria Magdalena's ontmoet, veel vrouwen in wie ik haar Wezen herkende, zij waren net zozeer ingewijd in de goddelijke mysteriën als Jezus Christus zelf, als Maria Magdalena zelf. Ik heb haar zelfs ooit eens gezien in een schizofrene jongevrouw, die 's nachts naakt in een vijver zwom. Ik heb haar gezien in een timide non met een betoverend liefhebbende glimlach. Ik heb haar natuurlijk ook gezien in de gekwetste ogen van een publieke dame ergens in Groningen. Ik heb haar gezien in vele sekswilde minnaressen, het merendeel in droomsferen. Ik reisde astraal wat af. Ik heb haar gezien in bedelaressen, in jongens die mijn schoenen poetsten voor een habbekrats, in een oerwijze vrouw die daadwerkelijk mijn voeten heeft gewassen, ik zag haar in de vele spirituele genezeressen, die ik heb ontmoet, die mij hun geestkracht toonden, vaak sterker dan mannen, door de bereidwillige nederigheid en de spontane overgave. Zij is voor mij de Vrouwelijke Christus, Maria Christus, die ik evenveel bemin als Jezus Christus. De verlossende Liefde zal ooit in allen zegevieren, dat was hun doel en dat is mijn doel, dit gaat niet altijd even zachtzinnig, zij gooiden ook vaak genoeg de beuk erin, als je maar weet dat je verbonden bent met de Moeder/Vader, die samen met ons eeuwig en onoverwinnelijk is, zolang de Vrouw/Man in jou maar in heilzaam evenwicht is, dan ben jij een ware aanhanger van Maria Magdalena en dan kun jij net zo met Licht toveren als zij dat kon en kan! De door mij zeer vereerde Elisabeth Catez, die is heiligverklaard door het roomse bolwerk, maar die vooral is gemarteld en gemangeld door het roomse kloostersysteem, haar zelfkastijding kende geen grenzen en ze werd goddeloos gepest door haar verzuurde medezusters, ze was een Franse schoonheid voor haar intrede, ze stierf als een ondervoede (vooral qua mensenliefde), bedroefde, geestelijk tot zichtbaar wrak gemaakt, heidens kerkoffer! Ze was slecht 26 jaar, de ziekte van Addison werd haar fataal, maar ik zeg je de ziekte van dat mensonterende kloosterregime werd haar fataal. Was zij slechts een mensenoffer van een schijnheilige godsdienst, die later het predicaat 'heilige' kreeg om nogmaals voor hun heidense karretje te worden gespannen? Nee, zeg ik, ik zag en zie in haar een zeer belangrijke volgelinge van Maria Magdalena, zij was een en al liefde, op groteske wijze getoond, zij het dan in die gruwelijke omgeving, dat doet er minder toe, haar Magdalena-Wezen straalde zij 100% zeker uit, ik ben persoonlijk erg blij dat zij zo'n prominente rol vervult bij de Magdalena-aanhangers. Mijn nieuwe taak bestaat hieruit, mijzelf meer en meer volledig afstemmen op de Liefdesuitstraling van Maria Magdalena in het nu. Mijn ziel in overeenstemming maken met de ziel van Maria Magdalena. Haar vurig beminnen, navolgen en dienen.

Schrijver: Joanan Rutgers, 4 augustus 2010


Geplaatst in de categorie: religie

4.0 met 4 stemmen 310



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)