Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

De klok stond stil

Toen Mien wakker werd was het al licht en stond ze op. Hoe laat het was wist ze niet, want de wekker bij het bed stond stil. Ze schudde haar vent aan zijn schouders, maar hij reageerde niet. Toen riep ze keihard:
''Hé, kijk effen op je klokje hoe laat het is, je hebt de wekker weer niet opgedraaid, kaffer.''
''Wat mot je?'', zei hij met een rochelende stem.
''Ik wil weten hoe laat het is, de wekker staat stil.''

''Voor mijn part is het drie uur in de middag, laat me slapen.''
Hij keek toch op zijn klokje, bang dat hij was een opdonder van haar te krijgen, en zei:
''Staat ook stil, en het kan mij niks verrotten ook.''
Ze ergerde zich verschrikkelijk aan haar kerel en ging zich aankleden en wassen.

Toen ze even later de huiskamer beneden in ging zag ze, dat de grote bimbam klok ook stilstond. Ze dacht, heeft die hufter de klok weer niet goed opgedraaid met zijn bezopen kop. Het was zomer, dus was het al vroeg licht. Ze schoof de gordijnen open en keek naar buiten, geen sterveling te zien. Misschien ben ik wel te vroeg opgestaan, dacht ze. Maar ze had geluk, ze zag de haar bekende krantenbezorger aan komen lopen om de krant bij de buren door de brievenbus te schuiven. Zelf hadden ze geen krant, te duur, vond Wouter.

Ze liep gauw door de gang en opende de huisdeur, en riep:
''Arie, weet jij hoe laat het is, onze klok staat stil en die boterletter boven weet het ook niet.''
''Nog vroeg Mien, want ik bezorg vandaag heel vroeg, omdat ik straks naar een begrafenis moet, mijn tante Sjaan heeft de geest gegeven, ze was tachtig. Het is nu half vijf, dus je kan nog een paar uur maffen.''
Mien:
''Gecondoleerd, Arie.'', en ze ging naar binnen.

Ze was klaarwakker en had dus geen zin meer naar bed te gaan. De klok was om tien over twaalf stil blijven, dus draaide ze de grote wijzer naar half één en ging de bimbam, vervolgens deed ze dat tot half vijf en een oorverdovend geluid ging door het huis. Wouter was door die rot herrie wakker geworden en naar beneden gekomen.
''Wat ben je in hemelsnaam aan het doen, darling. Die klok heeft zijn tijd gehad, we kopen wel een goedkope bij Blokker. Wat krijgen we nou, is het pas half vijf geweest? Ik ga weer naar mijn nest.''

''Geen sprake van ouwe, ik heb een ander idee, we gaan eerst ontbijten en ik ga een lekker bakkie koffie zetten en dan gaan we een dag uit. Het is vrijdag en dan is er een grote markt in Zwolle. We nemen straks de bus naar het Station en maken er een gezellige dag van. Misschien heeft een visboer verse gerookte paling en kopen we een pond, daar heb ik zo trek in, vanavond bij het brood. Een pan soep heb ik al gemaakt.''

Ze was weer heel gezellig tegen haar man geworden, dus had hij geen zin haar tegen te werken, en zei:
''Geweldig idee, ik ga mij meteen wassen en aankleden en kom ik bij je zitten om een boterham te eten. Alleen doe mij een plezier, bestel bij de koffie in Zwolle geen tompoes, want dan moet ik meteen poepen. Dat had ik verleden jaar in de trein toch ook, toen jij twee tompoezen mee had genomen en mij dwong er één op te eten. Tot overmaat van ramp waren de toiletten gesloten, dat wil ik niet meer meemaken, darling.´´
Ze moest lachen en het werd voor de oudjes een gezellige dag.

Schrijver: kees niesse, 13 november 2011


Geplaatst in de categorie: humor

3.0 met 1 stemmen 190



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
harrem
Datum:
13 november 2011
Ik vraag me, al lezende, af hoe de door jou beschreven stellen het met elkaar uithouden. Soms is het adembenemend. Ik lees zoiets met genoegen.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)