Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Corrie ging vreemd

Bij een bakkerskraam op de markt kreeg hij ruzie met Mien, want ze kocht suikerbollen en die waren hem te zoet, hij wilde liever krentenbollen. Toen riep hij tegen de bakker:
''Doe er vijf krentenbollen bij.''
Zij keerde zich om en gaf hem een schop tegen zijn enkel. Woest werd hij en liep weg. Omstanders hoorden die ruzie en bleven staan. Een paar meter verderop tikte iemand op zijn schouder. Het was Peter, een vroegere buurman van hem. Ze begroetten elkaar hartelijk. Peter had het allemaal gezien, en zei:
''Dat had ik van je vrouw helemaal niet verwacht, zo'n lief mens.''

''Lief is ze wel Peter als je haar altijd maar gelijk geeft, met mij houdt ze geen rekening. Ik heb suikerziekte en koopt ze toch die zoete krengen voor bij de koffie. Vorige week had ik ook al bonje met haar. Ik wilde een zoute haring bij ome Jan kopen. Mocht niet van haar vanwege mijn bloeddruk. Toen ik het toch bestelde met uitjes en zuur, kneep ze me stiekem in mijn arm. Ik riep toen keihard au,au. Toen had ze helemaal de ziekte in, want iedereen keek naar ons. Ze kan me rug op, ga je mee naar Rooie Bart, een pilsje pakken?''

''Zal je dat wel doen Wouter, straks krijg je nog meer op je falie.''
''Kan me niks verrotten'', zei hij.
In het café gingen ze aan de bar zitten. Blonde Marie begroette de twee hartelijk. Wouter bestelde twee grote pils.
Peter vertelde zijn verhaal:
''Corrie heeft een baan gevonden in het verzorgingshuis voor dementen. Het bevalt haar uitstekend, maar ze komt de laatste tijd hartstikke laat thuis. Vorige week kwam ze pas tegen negen uur thuis. Normaal werkt ze tot half zeven. Ik heb toen zelf maar brood gegeten, want warm eten maakte ze niet klaar.''

''Belt ze je dan niet op?'', vroeg Wouter.
''Neen, ze laat mij gewoon barsten, toen ik een keer belde, zei haar chef, dat ze al om zeven uur weg was gegaan. Ik vertrouwde dat niet. Toen de huisbel ging om half acht, dacht ik, ze heeft toch een sleutel. Ik liep de gang in en maakte de deur open. Het was Jolanda, mijn alleenstaande buurvrouw. Ik moet je wat vertellen, zei ze. Ze had mijn vrouw zien vrijen met een vreemde kerel. Ze had namelijk haar hond uitgelaten in het park en zag achter een paar struiken een auto staan met beslagen ramen, maar door het achterraam zag ze mijn vrouw in haar blote kont op de schoot van een kerel zitten.''

Wouter dacht aan zijn avonturen met Carla.
''Je begrijpt, dat ik schrok, maar ik dacht nog eerst, dat Jolanda zich misschien heeft vergist en dat het een andere vrouw was geweest. In ieder geval bedankte ik haar, maar toen Corrie de volgende dag weer laat was wilde ik zekerheid hebben. Ik pakte mijn fiets en reed zonder verlichting naar het park en zag een grote zwarte Mercedes achter struiken staan. Mijn fiets zette ik tegen een boom en sloop voorzichtig naar de achterzijde van de auto en keek door het achterraam en zag mijn vrouw vrijen met een man.

Woede steeg in mij op en ik bleef kijken en ze gingen te keer, niet mooi meer. Twintig jaar getrouwd en nu dit. Allerlei gedachten gingen door mijn hoofd,lag het aan mij? Ons huwelijk was de laatste tijd niet zo goed meer en seks hadden we niet meer. Ik kon het niet meer wegens een operatie aan mijn prostaat. Toen ik wat rustiger was geworden en weg wilde gaan ging het licht in de auto aan. Toen zag ik met wie ze vrijde. Het was de mij bekende jonge kok van het verzorgingshuis, een Italiaan. Met tranen in mijn ogen ben ik weer naar huis gegaan, ik wilde geen trammelant maken.

Gisteravond kwam Corrie zelf met de oplossing. Ze vertelde me, dat ze verliefd was geworden op de Italiaanse kok in het verzorgingshuis. Toen vertelde ik haar dat ik was getipt door een buurtbewoonster, die gezien had dat ze vrijde met een man in een auto en dat ik zelf ben gaan kijken en inderdaad zag, dat ze vrijde met die kok. Tegen haar heb ik gezegd, dat ik wil scheiden en dat zij maar bij die vent moest gaan wonen. Daar ging ze mee akkoord. Straks heb ik een afspraak met een advocaat.''
Peter nam afscheid van Wouter, die aan de bar bleef zitten. In de nacht is hij wegens openbare dronkenschap bij de politie ingesloten en Mien was daarvan in kennis gesteld. Zij heeft hem opgehaald en een hartig woordje met hem gesproken.

Schrijver: kees niesse, 5 februari 2012


Geplaatst in de categorie: partner

1.3 met 3 stemmen 229



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)