Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Weggevlucht voor de massagestoel.......

Het was geheel en al om redenen van "meditatieve" aard dat we samen zouden komen in de "Studio" die een bepaalde communauteit van fraters erop nahoudt; fraters die kennelijk doorgaans en gedurende het jaar de geloofsgeheimen stil overpeinzen dan wel zich inzetten voor charitatieve doeleinden.
We werden verwelkomd met het honingzoete charisma dat overduidelijk geïnspireerd is door de Geschriften in de zogenaamde "Studio", een van alle parafernalia en attributen, die de Kerk kennelijk zo razendsnel van de New-Age-adepten heeft overgenomen, voorziene ruimte waaraan zelfs de massagestoel niet ontbrak en waarin tafeltjes stonden opgesteld als in een klaslokaal met daarop voor iedere deelneemster drie kaarsen; een cilindrische, een piramidevormige en een kortere, eveneens cilindrisch.
Het was de bedoeling in de loop van de dag met vloeibare was of ander materiaal een liefst religieuze voorstelling, zo mogelijk samenhangend met het Pinksterfeest, aan te brengen op de kaarsen en spoedig al bracht een van de dames, kennelijk bezield door het Pinkstergebeuren, een zeer toepasselijke en geslaagde afbeelding aan op de gladde was met een tekst over de Heilige Geest wiens komst nu spoedig te verwachten viel.
Voor de tussentijdse "bidstond" moesten we ons af en toe ook even verzamelen rond een feestelijke, brandende Pinksterkaars, in het midden tussen ons opgesteld op een tafeltje met bont kleed en tijdens onze hobbyistische bezigheden liep de Broeder Kapucijn tevens prevelend en prekend in de rondte, religieuze teksten reciterend.
Ik zat maar wat thee te drinken zonder toe te komen aan de eigenlijke decoratie van mijn kaarsen en besloot weg te vluchten vóór het eigenlijke massage-uurtje aanbrak.
De Broeder Kapucijn zou die middag, maar in mijn afwezigheid, ongetwijfeld maar al te graag knijpen, kneden en tasten in de weke maar toch stevige ruggen van de dames die de massagestoel zouden bezetten, zo vermoed ik; dit alles om de "meditatieve" sfeer te bevorderen en om nog meer inspiratie voor het schilderwerk aan te bieden, zo dit al mogelijk zou zijn.
Thuisgekomen stak ik de piramidevormige kaars aan.
Zij verlichtte hel een uithoek van mijn kamer en vervulde daarmee ongetwijfeld haar bestemming.....

Schrijver: I. Broeckx, 22 januari 2014


Geplaatst in de categorie: religie

3.0 met 1 stemmen 70



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)