Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Billenmaat

Toen Wouter van de wc afkwam zag hij een envelop met een zwarte rand in de gang bij de deur liggen. Hij raapte hem op en liep naar de huiskamer, waar Mien zijn lange onderbroek aan het verstellen was.
''Weer een dooie, ik zal effen kijken wie nou weer.''

''Attenoje, Gerrit is de pijp uit, mijn billenmaat uit de bajes. Verleden week zaten we hier nog te klaverjassen en nou ligt ie in een kist. Wat zal ik hem missen.''

Mien:
''Schrijf maar een brief naar zijn vrouw, het is te ver om naar zijn begrafenis toe te gaan.''
''Doe ik, darling.''

- Beste Gerrit, ik heb gelezen, dat je niet meer ademt. Wat jammer nou, je was mijn beste billenmaat in Veenhuizen. Menigmaal heb jij voorkomen, dat Buck Jones mij in elkaar wilde rammen. Ik ben ook niet zo jong meer, misschien komen we elkaar weer tegen in de hemel. Ze zingen wel, dat daar geen bier is, maar dat geloof ik niet. Nou, de mazzel hé. -

Mien las het en schudde haar hoofd. Alleen een idioot schrijft zo, dacht ze.

Schrijver: kees niesse, 13 april 2014


Geplaatst in de categorie: overlijden

3.0 met 1 stemmen 469



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
14 april 2014
Dit is nauwelijks een verhaal te noemen, eerder een gedicht in moderne stijl.
Je uitvoerige verhalen zijn beter. Tussen de regels lees ik veel meer en dat kun jij perfect verwoorden. Je hoeft de luie lezers echt niet op hun wenken te bedienen!
Is 'billenmaat' trouwens niet een term uit de homo-scene? Was Gerrit misschien je bodyguard?
En hoe zit het met die vijandige Buck Jones? Wijd maar flink uit, wat mij betreft, en gezien je literaire aanwinsten, verdien je nu al een gratis toevoer van volle bierkratten.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)