Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Verjaardagsverrassing.

Een weekje voor mijn verjaardag (10 mei) werd ik uitgenodigd en onwetend via auto en tram naar hartje Antwerpen geleid. Niet wetend naar waar de weg mij bracht en wat het doel was van deze dwaaltocht, was op zich al een avontuurlijk en hart-kloppend gebeuren, omdat ik wel wist dat het een weekend-voor-proever was van mijn verjaardag het weekend daarop. Raden en gissen hielpen mij niet om te ontdekken waar ik terecht ging komen. Zwijgzame, deugeniet-achtige, zelf genietende vreugdes blikken verraadde niets van het eind-doel of van een (h)eerlijk begin van een prachtige niet te vergeten avond...

"Arenbergschouwburg" te Antwerpen.

Ik ben op zoek moeten gaan naar woorden die in kort-beeld de wonderlijke avond zouden kunnen omschrijven, maar woorden schoten mij bijna letterlijk te kort.

"HERMAN VAN VEEN"

Een man die de zaal betovert met woorden, beeldende bewegingen en warme bijhorende muziek-in-kleuringen.
Een clown, schrijver-dichter, cabaretier, musicus (piano, viool, gitaar, mondharmonica enz..),mooi volle stem met een zacht diep timbre, acteur.... Werkelijk een man met een enorme veelzijdigheid wat zijn artistieke gaven betreft.

Pakkend, indringend en een wauw performance...

Een lach, een grol, eenvoud in diepte-gang, een traan, ontroering....het raken van menselijke snaren in het hart.
Het verdiende dan ook een staande daverende ovatie van een over enthousiast publiek, helemaal in zijn ban, met als gevolg een verder genieten van nog een 4 tal prachtige Bis-nr's met het uit deinen in een krachtig stilte einde......

Zijn immense muurschilderijen, en dan vooral zijn daar levensgrote omhoog hangende drie-luik, zijn om stil naar te kijken met open vallende mond...

Nu nog ben ik vol van de magnifieke beleving en ben ik immens dankbaar dat ik dit heb mogen be-horen, be-kijken, be-voelen, iets waar ik al van mijn pubertijd van droomde en nu werd waargemaakt.

Met zielsdankbaarheid in mijn hart draag ik die avond in me mee...!

Schrijver: katty, 11 juli 2014


Geplaatst in de categorie: kunst

2.0 met 2 stemmen 121



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)