Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen over liefde

Liefde of geen liefde

Ik was een vrek,ook in mijn gevoelens. Ik lag altijd op een ligbank met een dikke zonnebril van een modehuis peperduur of zo bij de nagelstiliste. De vieze kont van mijn man heb ik nooit gewassen. Zelfs een pan met Macaroni bereiden voor mijn man zat er bij mij niet bij.'Ga maar naar de snackbar',snauwde ik dan. Ach tien minuutjes wat armzalige elleboogjes koken had ik niet over voor mijn zeer vermoeide man, na uren zwaar werk met sjouwen op de steiger van hem voor mij en onze kinderen.'Ach gut'


'Het moet allemaal maar betaald worden lief dagboek van mij!'
De kleertjes van onze baby, zijn luiers.
Alleen mijn spenen zijn gratis, voor de rest kost alles een cent
Het gas, het licht, het water uit de kraan, de was, de tas, de appels en de zus en zo erbij, en de zus en de zo! En maar de zus en de zo, en nogmaals de zus en de zo moet ik betalen. 'Ach en gut.'
De oplichter heeft al een valstrik voor me gelegd.

'Ik moet meedoen met de lotto!' Toch maar niet geloof ik bij nader inzien.
Ik kan beter vasten op zwart brood, en ophouden plakken worst te eten bij de thee.
En ophouden zout in de koffie te gooien en mijn gaatje in het hoofd van mij met plakband dicht te plakken. 'Ach en gut.' 'Wat zullen onze kinderen wel van mij denken?' 'Ach en gut.'

'Het moet allemaal maar betaald worden, lief dagboek van mij!'
Ik moet betalen het gas, de begrafenisverzekering, de kop koffie en de vulkoek en de doodgraversvrouw en de zus en de zo, en ook nog de zus en de zo,tot aan
het rouwpostzegellikken.

'Het moet allemaal maar betaald worden lieve agenda van mij!'
Ik moet betalen voor mijn koperen armbanden, mijn hoge hakken, mijn parfum, mijn bruidsjurk, uiteindelijk allemaal voor hem.
'Oh hoe duur is het zoenen toch van je geliefde?'

'Ach', en dan nog het gas, het water, de was en de tas, de appels en de zus en de zo, en nogmaals die zus en de zo,tot aan de weegschaalgewichten die wegen en wikken.
Zelfs mijn haarstrikken kosten geld.

'Het moet allemaal maar betaald worden lieve agenda van mij!'
Het gas, het licht, de belasting , zus en zo, en zus en de zo.
Hij liefkoost me in bed met dikke zoenen en aandacht in maanlicht, het kost hem allemaal maar niks.
'Maar het moet allemaal maar betaald worden lief dagboek van mij.'

'Het gas, het vergankelijke licht, de belasting, en de zus en de zo,
tot aan mijn kapstok, mijn hoed en mijn sjaal, mijn handschoen, allemaal van mijn poen. Ach, ik verlang koortsachtig weer naar mijn nagelstudiootje van zijn centen, en ik wil weer shoppen van zijn centen, maar nu heb ik zelf alleen maar een paar dubbeltjes voor soep en brood, en moet hem daarmee voeren alsof het een baby is. Hij doet niks meer dan alleen op bed liggen. Werken is goud, maar ik ben oud.Ik ben vijfentwintig jaar oud.Ik ben een hoogmoedige vrouw. Hij is zo lui als een deurmat. Hij is nu een ziekenhuispatient.'
'Arme zieke man van mij die altijd tegen mij lacht.' ONDER ZIJN KRUIS LIGT EEN GEBEDSLEPEL.
DRIE DRUPPELS DIT EN DRIE DRUPPELS ZO MOET HIJ INNEMEN MET EEN GEBED ERBIJ.
HET HUIS IS SCHOON. Het ziekenhuislampje brandt vierentwintig uur per dag. En ik ben moe van de Jumbo puzzel. Ik wil niet meer verder zoeken naar de puzzelstukjes van de oneindige luchten en vogels die daarin vliegen. 'Vogels die daarin vliegen!' 'Als je in huis een vogeltje hebt op een stokje, dan moet je naar hem luisteren!'
'Dat deed ik vroeger niet!'

Schrijver: cornil, 7 december 2015


Geplaatst in de categorie: liefde

3.0 met 1 stemmen 115



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)