Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

De Postbode

Elke dag behalve op zondag en maandag komt de postbode langs de deur.
Ook al is het beeld wat veranderd maar honden blaffen nog steeds als hij of zij er aan komt.
Ik denk dat wij het als gewoon beschouwen, dat er elke dag post wordt gebracht.
Daarom ben ik helemaal vergeten dat het best een zwaar beroep is.

Het mag stormen en regenen of een zon die door de vochtigheidsgraad in onze mooie Nederland vaak zeer benauwend werkt.
Komt daar braaf op de fiets onze postbode langs de deur om de zo nodige brieven in onze vaak niet al te makkelijke brievenbus te stoppen.
Hekje in, hekje uit met de blaffende hond in zijn kielzog, waar zo lang de postbode al bestaat grappen en grollen over worden gemaakt.

Mijn jongste dochter, pas op kamers wonend, miste zo erg de post dat ik haar wekelijks een kaartje ben gaan sturen.
Want de computer mag dan veel overnemen, we zouden de postbode toch niet willen missen in ons dagelijkse straatbeeld. Ikzelf stuur graag een kaartje omdat het persoonlijker is.

Gelukkig dat er nog steeds belangrijke stukken zijn die per post worden verstuurd. Want is het niet zo, dat als wij ons huis binnenkomen meteen onze post doorkijken?
Als je op vakantie gaat en het eerste wat je vraagt aan buur of kennis: ”Wilt U de post uit de gang halen en de plantjes water geven?”.

Brieven en kaartjes - contacten tussen mensen - dat verzorgt onze zo belangrijke Postbode door weer en wind dagelijks op zijn fiets.
Het kaartje dat vreugde brengt, helaas ook de brief waar men niet zo blij mee is.
Maar elke dag is hij daar weer de postbode.

Dank je wel postbode man of vrouw, dat U elke dag weer klaar staat om de kaarten en brieven die wij versturen op de juiste plaats te bezorgen!

Schrijver: E van Dam, 24 juni 2008


Geplaatst in de categorie: werk

2.7 met 3 stemmen 376



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)