Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Mijn verraad aan jou

Nu is er nog de haven met de kleurige boten die we samen bekeken tijdens de wandeling. Nu strekken de straten van de stad zich nog om me heen uit; nu scheiden ons nog maar negen luttele maanden, maar de tijd zal reuzensprongen maken.

Jij blijft altijd bij me, onverminderd, in je gedaante, in je gestalte van je laatste uren. Je laatste blikken vergezellen mij m'n verdere leven.

Je lag op het bed. Je was in de war. Ze namen je mee. Hulpeloos keek je me aan, sprakeloos, woordeloos, verbijsterd.
De taal, steeds je metgezel, stond niet meer tot je beschikking. Je wilde nooit uit je huisje, aan hun handen overgeleverd worden.

Ik moest je afgeven, voor altijd afgeven aan hen, aan hun instrumenten en machines.

Je vertrouwde mij.
Heb ik je verraden?

Schrijver: I.Broeckx, 26 november 2015


Geplaatst in de categorie: afscheid

3.7 met 3 stemmen 67



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
27 november 2015
Nee, je bent geen verraadster, maar dat kan wel als zodanig ervaren worden en dan is dat geen inbeelding. Dementie en Alzheimer leiden vaak tot schrijnende taferelen. Psychiatrische ziekten al helemaal. Soms sta je als meest geliefde helemaal machteloos en kun je enkel toekijken en maar lijdzaam accepteren. Soms weten anderen het blijkbaar beter en hebben zij betere methoden om jouw geliefde te helpen, redden, genezen. Hoeveel pijn die overgave ook doet, het kan wel eens beter uitwerken dan je voor mogelijk achtte!...
Naam:
An Terlouw
Datum:
26 november 2015
Die komt binnen Ineke, wat een ontzettend mooi werk.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)