Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Vernietiging, vernedering, onttakeling (een soort prozagedicht)

Mannen zijn aan het werk naast de snelweg. Ze graven gaten in de grond als graven en tillen tegels op, deponeren ze in een laadbak en rijden af en aan met heftrucks.
Een trotse struik die zo elegant, majesteitelijk en onbekommerd haar elegante, majesteitelijke en triomfantelijke crèmekleurige schermbloemen toonde in de lente en die ik vanuit mijn raam kon aanschouwen, hebben ze ontworteld en neergehaald. De glorie waarmee zij zich presenteerde is vernietigd als die van een onttakeld, verkracht, vernederd jong meisje en ik huil om haar, die ik zozeer liefhad...

Schrijver: I.Broeckx, 6 juli 2016


Geplaatst in de categorie: natuur

3.3 met 3 stemmen 52



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Ton Hettema
Datum:
7 juli 2016
Toppunt van bureaucratie: een boom, een struik, een park, ze worden door de gemeente betiteld als: STRAATMEUBILAIR. Kun je 't geloven? Alsof ze door IKEA worden gemaakt! Alsof het decoratieve objecten zijn ipv door de Aarde gesteunde en voor de Aarde functionerende biologische zonne-energie-transformatoren.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)