Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Om de kleurige wielewaal nog eens te aanschouwen.....

De Tilburgse Veldhovenring bevindt zich zonder dat men het weet, dus onvermoed ongeveer op de kruising met de Besterdring die men welhaast moet passeren om daar te arriveren (Ik had nog aan de buschauffeur gevraagd welke bus koers zou zetten in die richting en bij de bushalte geluisterd naar het geluid van een opgewekte luid krassende kraai in de nog wonderlijk kale bomen). De levendige Besterdring met haar aaneenschakeling van al dan niet succesvolle neringdoenden; een avondwinkel, een loodgieter, een boekhandel en wat al niet meer moet men dus passeren om huisnummer 75 van de Veldhovenring te bereiken. Het genoemde huis ligt ingeklemd tussen overige panden en Marie-Cécile, onverwacht ouder dan ik had gedacht, opent de deur en het keurige en kleurrijke boekje van de KNNV met op de kaft een elegante libelle, vergezeld van een vriendelijk verzoek tot betaling van de contributie wordt mij ter hand gesteld. Zal ik dan nog eens de kleurige wielewaal gadeslaan en de lieflijke uilen, die zo trots zijn opgesteld in de vitrines van ons Natuurmuseum?

Schrijver: I.Broeckx
12 maart 2022


Geplaatst in de categorie: natuur

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 47



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)