Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Herinneringen aan mijn mislukte carrière (vervolg)

We hebben nooit veel met elkaar gesproken maar onze stilzwijgende verstandhouding stond buiten kijf. Haar forse zwarte bril maskeerde haar blinde ogen. En zo bezocht ik haar en zo bekeken we samen de vijver achter het Zorgcentrum en de helgroene hals van de eenden omdat mevrouw zo van dieren hield en tijdens de Bingo genoot mevrouw nog zozeer van het spel....

Ook bekeken we eens samen de kunstig vervaardigde popjes die tentoongesteld waren in een vitrine in de hal van het Zorgcentrum. Mevrouw schonk mij bovendien bij wijze van dank eens een kop en schotel en het portret van haarzelf in een fotolijstje, gegarneerd met versieringen van lieflijke bloemen.

Het plotselinge exit-gesprek bij de Welzijnsorganisatie dat mij werd opgedrongen na het eveneens plotselinge overlijden van mevrouw overrompelde, verbaasde en verbijsterde mij. Schiet men werkelijk te snel in de emotie als men een klein traantje laat vloeien?

Schrijver: I.Broeckx
4 mei 2023


Geplaatst in de categorie: werk

4.9 met 7 stemmen 48



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)