Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Gedroomde en gewenste veiligheid

De taxi, die op tijd gearriveerd is, zal hobbelend en schokkend, hotsend en botsend haar weg afleggen tot mijn ergernis, zodat mijn hele lichaam in opstand zal komen en de auto zal haar weg vervolgen door mij onbekende en onbestemde villawijken waar echter ongelooflijk kapitale villa's het uitzicht uit het voertuig zullen bepalen. Tot mijn verbazing en verwondering zal ik in de inrichting de oude en vertrouwde verpleger nogmaals ontmoeten die daar onvermoed en onttrokken aan mijn waarneming zijn carrière sinds mensenheugenis heeft volvoerd, terwijl mijn leven zich ontwikkelde, haar schijngestalten en gedaanten aannam in een werveling van onwaarschijnlijke gebeurtenissen en voorvallen....

Altijd was hij daar, op de achtergrond; verzorgde mijn broer tot wie ik telkens weer terugkeer en het betreft een onwaarschijnlijk aandoende continuïteit en een zozeer door mij gewenste schijnzekerheid en schijnveiligheid waar mijn leven zich voortzet over toppen en dalen als een wilde, kolkende rivier met onvoorspelbare loop en stroom; de waan zich veilig te voelen....!

Schrijver: I.Broeckx
6 maart 2022


Geplaatst in de categorie: emoties

5.0 met 1 stemmen 63



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)