Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

HET KUSJE

‘Papa, mag ik nog een kusje.’
‘Nou eentje dan nog en dan moet je gaan slapen.’
‘Mag ik nog een allerlaatste kusje, papa, dan ga ik heel echt slapen.’
‘Deugniet, nou vooruit dan maar, maar dit is de laatste, hou hem maar vast dan gaat hij langer mee.’
‘Wat slim van u papa, dat ga ik proberen.’

Jaren later komt de dochter bij haar vader op haar wekelijkse bezoek. Haar vader is inmiddels al jaren weduwnaar. Ondanks dat is hij niet verbitterd. Hij is dan wel niet zo goed ter been meer, maar geniet nog volop van het leven.
Hij vraagt de dochter naar de kleinkinderen – hoe ze het doen op school en of de baan die de oudste inmiddels heeft haar goed bevalt. En zij vraagt geïnteresseerd, waar hij zich mee bezighoudt.
Ach, zo hebben ze een leuk gesprek met z’n beiden. Na een uur zegt ze dat ze weer weg moet. Ze moet vanavond naar een ouderavond om het schooladvies van de jongste te bespreken.
Ze staat op en ziet aan z’n ogen, dat hij, omdat hij dat lange gebabbel niet meer zo gewend is, moe is geworden.

Je bent moe hè, pa?’
‘Inderdaad, je hebt gelijk.’
‘Ga, dan toch even slapen, knap je van op.’
‘Ja, ga ik doen – even rusten.’
‘Nou, tot ziens dan pa, tot later.’

Ze loopt naar hem toe en kust hem op het voorhoofd en maakt aanstalten om naar de deur te lopen.

‘Zeg, als je me nog eentje geeft, dan weet ik zeker dat ik lekker slaap.’
‘Nou een laatste dan.’ Ze loopt op hem toe en geeft de kus. Nou welterusten dan maar.
‘Dank je lieverd, tot ziens.’

Schrijver: catrinus
Inzender: C.A. de Boer, 24 juni 2023


Geplaatst in de categorie: emoties

3.2 met 4 stemmen 190



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
catrinus
Datum:
27 juni 2023
Je hebt gelijk Han. Zo zou het altijd moeten gaan. De geschiedenis behoort zich zo te herhalen. Helaas is het lang niet altijd zo.
We leven tegenwoordig in een tijd van jachten en jagen en voor zulk romantisch gedoe is vaak geen tijd meer. Prijs je zelf gelukkig als het bij jou wel zo gaat.
Naam:
Han Messie
Datum:
26 juni 2023
Van geslacht op geslacht gaat het zo. De geschiedenis herhaalt zich hier.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)