Personeelstekort
‘Goedemiddag, u spreekt met een ontevreden klant.’
‘Dat spijt me, meneer, waarmee kan ik u helpen?’
‘Ik heb twee weken geleden een televisie besteld en betaald. Die zou allang bij mij bezorgd moeten zijn. Maar ik heb nog niets ontvangen. Ik ben het goed zat!’
‘Het spijt me, meneer, maar we hebben personeelstekort. U krijgt bericht wanneer we de televisie komen bezorgen.’
‘En wanneer is dat, denkt u?’
‘Dat weet ik niet, meneer, u krijgt bericht.’
‘Dat hoor ik nu al twee weken. Ik krijg steeds iemand anders aan de lijn. Zeker geen personeelstekort bij de telefonisten? Of zitten de bezorgers ook achter de telefoon, vanwege de vele klachten?’
‘Nee, meneer, we hebben alleen personeelstekort bij de verwerking en de bezorging.’
‘Ik zou het toch wel zeer op prijs stellen als mijn televisie morgen bezorgd wordt. Er is een voetbalwedstrijd, die ik graag op een groot scherm wil zien.’
‘We doen ons best, meneer, maar we hebben…’
‘Ja, ja, ik weet het, jullie hebben personeelstekort!’
‘Meneer, misschien kunt u ergens anders naar de wedstrijd gaan kijken? Bij de buren misschien?’
‘Nee, dat kan niet, ik heb ruzie met de buren. Wat zegt u? Dat verbaast u niet? Dan wil ik nú de manager spreken om een klacht in te dienen, ik vind u onbeschoft.’
‘De manager is helaas niet aanwezig, meneer.'
‘Dat had ik kunnen weten. En wie is uw leidinggevende? Laat maar, ook zeker niet aanwezig?’
‘Nee, meneer.’
‘Wat gebeurt er nu met mijn televisie?’
‘Zodra we weten wanneer we hem kunnen bezorgen, krijgt u bericht, meneer.’
‘Wat een ontzettend slechte service! Ik dien een klacht in bij de consumentenbond. Dit is toch niet te geloven!’
‘Jammer, dat u niet tevreden bent, meneer. Mag ik u dan nog een paar korte vragen stellen in verband met ons klanttevredenheidsonderzoek?’
‘Néé, dat mag u niet! Of wacht, doe maar.’
‘Dank u wel, meneer. Hier komen de vragen. Hoe tevreden bent u met dit telefoongesprek, op een schaal van 1 tot 10?’
‘Wat denkt u zelf? Nul!’
‘Zou u ons aanbevelen bij anderen, op een schaal van 1 tot 10?’
‘Nul! Nooit van mijn leven!’
‘Hoe waarschijnlijk is het dat u weer bij ons iets bestelt, op een schaal van 1 tot 10?’
‘Nul! Ik bestel hier nooit meer iets!’
‘Dank u voor uw medewerking. Dan wens ik u nog een prettige dag.’
‘Ik u niet.’
‘Dank u wel. Graag tot ziens!’
Geplaatst in de categorie: algemeen