Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Hij weet wel waarom

De oudjes waren met de bus naar Assen gegaan om te winkelen. Ze konden in de bus niet naast elkaar zitten. Zij nam plaats naast een jongeman. Mien schatte hem in de twintig, knap en slank van uiterlijk en donker krullend tamelijk lang haar. Wouter nam plaats naast een jongedame. Buiten was het erg warm en de dame had zich daarop gekleed, een heel kort groen rokje en een witte doorschijnende bloes. Hij dacht: ze lopen er tegenwoordig wel bloot bij, dat zag je vroeger niet bij de vrouwen. Toch genoot hij van haar crèmekleurige dijen, waarop hij af en toe zijn ogen naar deed afglijden.

Mien keek af en toe met een schuin oog naar die knappe jongen en dat had die knaap in de gaten. Toen de bus ongeveer vijf minuten had gereden, keek hij haar met een glimlach aan, en zei:
''Mevrouw, ik ben blij, dat u naast mij bent gaan zitten en weet u waarom?''
Zij keek hem verwonderd aan, maar zweeg.

''Mevrouw, ik val op grote dikke vrouwen. Zouden wij elkaar een keer kunnen ontmoeten om er een gezellige dag van te maken. Gaan we eerst lekker uitgebreid genieten van een luxueuze maaltijd met rode wijn en dan bij me thuis er een romantisch avond van maken en zal ik ervoor zorgen, dat u tussen de kussens beschenen met oranje licht zich heerlijk prettig zult voelen. Mag ik mijn telefoonnummer geven om een afspraak te maken, u zult er geen spijt van krijgen.''

Mien dacht: wat maak ik nu mee, een romantische avond tussen de kussens bij oranje licht met een knappe jongeman. Ze was zo overvallen door hem, dat ze geen woord kon zeggen. Eindelijk was ze weer bij de tijd en kon de jongen vriendelijk zeggen:
''Moet je horen, je snapt toch wel, dat wat jij voorstelt, niet kan. Ik ben al zestig jaar getrouwd en mijn man zit achter mij. Hij zal het wel niet gehoord hebben, want al zijn aandacht gaat natuurlijk naar dat mokkel naast hem, ik ken hem maar al te goed.''

''Mevrouw, dat komt goed uit. Hij kijkt graag naar jonge vrouwen en ik val op oude vrouwen. Menig bejaard vrouwtje komt bij mij terug. Niet gratis, ik verlang wel dat ze alles zal betalen, maar dan hebben ze een avond gehad om nooit te vergeten. U kunt mij altijd bellen.''
''Neen jongeman, daar begin ik niet aan en blijf ook niet aandringen, want dan waarschuw ik mijn man. Hij is kampioen bokser geweest.''
De jongen hield zich nu wijselijk stil.

Mien dacht ineens hoe zal het gaan tussen de kussens met zo'n knaap. Ze kreeg zelfs een warm gevoel in haar onderlijf, maar haar vent hoeft niks meer te flikken, want dan krijgt hij een opdonder. Hij weet wel waarom.

Schrijver: kees niesse, 26 september 2013


Geplaatst in de categorie: emoties

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 123



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)