Inloggen

Sorteren op:

Een boottocht

2.0 met 2 stemmen 133
...we zijn uitgenodigd door Sociale zaken voor een boottocht op het IJsselmeer, omdat we al dertig jaar een uitkering hebben en we mogen twee personen uitnodigen om mee te gaan. Er zitten ook nog acht consumptiebonnen in de enveloppe, wat leven we toch in een fijn land hé, darling. Zal ik Wim en...
kees niesse24 februari 2013Lees meer…

Een mooie tocht op de wateren van de Biesbosch?

4.0 met 1 stemmen 45
Moet men het nog wensen met een gezelschap van senioren op een nog winterse dag in maart de wateren van de Biesbosch te bevaren? In de jachthaven wachten de vele pleziervaartuigen die daar aangemeerd liggen op ons en een ijskoude, helse wind en sneeuwvlagen begroeten ons nog in maart. We zijn...

Naar het groene hart van Nederland/Een boottocht op de rivier de Linge

4.0 met 1 stemmen 292
...de vaart ten einde is, meert de kapitein voorzichtig aan. We schreven de zomer van mijn vijfenzestigste levensjaar.Ik beschouwde de boottocht als een korte, verkapte vakantie. Zomerrozen en wilde vegetatie bloeiden nog voor mij op de oevers van het riviertje De Linge.....
I.Broeckx11 oktober 2019Lees meer…

De belofte van de Biesbosch/Een tocht over het water (2)

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 168
...We zijn op weg naar Drimmelen om een boottocht over de Biesbosch te gaan maken. Het wijde en weidse land strekt zich links en rechts van het asfalt, waarover de auto voortraast, uit. In de verte de koepel van een onbekende kerk en hoge verticale schoorstenen spuwen witte dampige...

Dat vind ik jofel van je

2.5 met 2 stemmen 4.443
...nu wat anders. Ik heb een uitnodiging voor een boottocht op het IJsselmeer, met alles er op en aan, neem ook Alie mee als ze wil. Het is een luxe salonboot en iedereen krijgt een pond paling op mijn kosten, dat beloof ik. Nou ik ga weer, want er zijn nog meer mazzelpikken waar we langs...

Uitnodiging van Sociale Zaken

2.0 met 1 stemmen 119
...hij gaf ons een uitnodiging voor een gratis boottocht, wat hebben we toch een fijne regering, hé?'' De dag van vertrek was aangebroken. Het weer viel tegen, regen en wind. Buurman Wim bracht ze naar de haven van Lelystad. Spoedig vonden ze de salonboot. Op de kade stonden al genodigden...
kees niesse18 augustus 2011Lees meer…

Met de BoodSchappenPlusBus op stap (vervolg)

4.3 met 3 stemmen 107
...bestaan plannen voor nieuwe uitstapjes naar de kerstmarkt in de grotten van Valkenburg en naar Zaltbommel, voor een boottocht met koud buffet. Mij, de journaliste en vrijwilligster, is men dankbaar; men komt in de krant.....

Trouwdag

3.6 met 5 stemmen 267
...Heusden. De sfeer, de plaats, de kerk, een boottocht en het Gouverneurshuis met de ambtelijke bezegeling komen als een droom terug in mijn geheugen. Net als de inhoud van de dag. Mijn vrouw is gelovig en ik ben dat wanneer het me uitkomt. Zelf noem ik dat Katholiek. Eigenlijk ben ik...

Moderne doven

4.1 met 10 stemmen 474
...was ik in de riante positie een boottocht te mogen maken van Gorkum naar Utrecht. Halverwege (rond Ielerswoude) heb ik de boot stilgelegd en ben ik gaan luisteren naar het fluitspel van moeder natuur. Met mijn ogen dicht (als een kieviet) heb ik mogen beleven hoe de natuur...
Vlek28 september 2008Lees meer…

Toch heel anders

3.5 met 2 stemmen 1.178
...met de gangbare prijzen in Nederland. De boottocht met koud en warm buffet was heel gezellig en de lichtjes van Praag waren heel prettig aan de ogen, een warm licht, een mooi gezicht. Er was tijd voor je zelf om wat te winkelen, wat tot gevolg heeft, dat ik nu een prachtige mooie...

Roeien

column
4.0 met 6 stemmen 186
...en zo kibbelen we vredig voort. Geslaagde boottocht vind ik, als ik me uit de kano heb gehesen en weer op de kant sta. Tot T. een brul geeft en ik me haastig omdraai. Zijn rugzak heeft al die tijd in een plasje water gestaan, achter in de kano. Met portemonnee, paspoort, mobiele telefoon...
Mohair10 september 2014Lees meer…

Stil

column
4.8 met 4 stemmen 1.178
...weer is voorspeld, niets van te merken. De boottocht is korter dan ik dacht. De meeuwen vliegen met ons mee. Zoon kijkt gefascineerd naar de vogelkoppen op ooghoogte. Een Duits meisje van zijn leeftijd houdt ze een stuk brood voor. Rap grist de vogel het brood uit haar hand, ze griezelt even...
Mohair12 september 2019Lees meer…

Kano

4.2 met 4 stemmen 111
...Zo kibbelen we vredig voort. Geslaagde boottocht vind ik, als ik me uit de kano heb gehesen en weer op de kant sta. Tot man een brul geeft en ik me haastig omdraai. Zijn rugzak heeft al die tijd in een plasje water gestaan achter in de kano. ‘Voortaan luister ik alleen naar...
mohair31 juli 2023Lees meer…

Henk

3.5 met 4 stemmen 167
...tijd. Laat ik in dit geval vertellen dat de boottocht over de Weerribben mooi was. Een natuurpark in die omgeving. Het bezoek aan een zomermarkt in Steenwijk was iets minder. Niks ten nadelen van het dorp zelf. Ik ben me ervan bewust dat je niet in een dag kunt bepalen, of een plaats écht...
Gustaf Kreuz21 augustus 2016Lees meer…

De dagtocht

3.2 met 12 stemmen 1.403
...waar we koffiedronken, was prachtig, de lunch en boottocht in Giethoorn mede door het schitterende weer, een overweldigend succes. En als klapstuk een heerlijk diner in een in het bos gelegen hotel. Toen ik ook nog in de prijzen viel en een cadeaubon won, met een handje en een praatje van de...

Keltische Folk

4.8 met 4 stemmen 84
...me schuddebuiken van het lachen. Zo vonden ze de boottocht naar Holland kloten en lijden ze vanwege het bergloze landschap alhier. De zingende gitarist zong een lied, waar ik diep door ontroerd raakte, het heet 'Unquiet grave'. De violist speelde zo snel en zuiver, dat ik met mijn mond vol...

Zwarte magiër

5.0 met 1 stemmen 82
...dichtersleven. Hij wilde de armlastige Grieken helpen te vechten tegen de opdringerige Turken, wat hij formidabel deed, totdat hij op 36-jarige leeftijd tijdens een boottocht verdronk, Shelley achterna, als een ware zwarte romanticus tot op de dag van vandaag geëerd door velen. Diep onder in...

Minister bezoekt schuinsmarcheerders

3.0 met 2 stemmen 115
...heeft u uitgenodigd deel te nemen aan een boottocht op het IJsselmeer en een bezoek aan Volendam om daar lekkere paling te eten.'' Zij: ''O, dat is aardig van hem, daar lust ik wel een kilo van. Komt u binnen, de koffie is bruin.'' Ze pakte zijn jas aan en hing die aan de kapstok...

RONDREIS DOOR ZUID-SPANJE (tweede deel)

4.0 met 1 stemmen 66
...en schelpengruis, waren eens klippen. Een boottocht door de baai van Cádiz is heerlijk verfrissend. Ergens op de achtergrond laat de Atlantische oceaan zich bescheiden zien. Aan de overkant van de baai stappen we uit en genieten van een heerlijke vismaaltijd in het stadje Puerta de Santa...

Kroonprins Willem: eenzaam en alleen

5.0 met 3 stemmen 85
...1855 en 1856 mocht de jonge kroonprins boottochten maken die hem brachten naar Malta, en Madeira en Drontheim en IJsland. De prins genoot. Hij vestigde zich gedurende een kleine 2 jaar als student in Leiden, waar zijn belangstelling meer uitging naar alcoholische versnaperingen en...

Als vrouw moest je harder voor erkenning knokken

beschouwing
3.7 met 3 stemmen 163
...eiland Guadeloupe om hem om geld te vragen. De boottocht duurde elf dagen en jullie raakten verzwakt. In Guadeloupe ontstond de gele koorts, waar jouw moeder in mei 1803 door overleed. Het eiland kende politieke problemen en de neef was minder rijk dan gedacht. Je kreeg maar weinig geld van...

Glazen bol

5.0 met 1 stemmen 161

Fluitje van een cent

3.7 met 15 stemmen 1.132
...bedding de overkant bereiken. - Tijdens een boottocht, die Jezus met zijn discipelen maakte over het water van Genesareth, stak er ’s avonds een storm op en joeg het water onstuimig op tot hoge, schuimende golven. Zijn volgelingen wekten de op de achterplecht van het bootje slapende Jezus...

Met recht een voorloopster van Arthur Rimbaud

beschouwing
Er is nog niet op deze inzending gestemd. 50
...eiland Guadeloupe om van hem geld te vragen. De boottocht duurde elf dagen en jullie raakten verzwakt. Op Guadeloup ontstond de gele koorts, waar jouw moeder in mei 1803 door overleed. Het eiland kende politieke problemen en de neef bleek minder rijk dan gedacht. Je kreeg maar weinig geld van hem...

Op weg naar de kade

3.3 met 9 stemmen 408
...er is voldoende comfort om het tijdens de lange boottocht over zeeën en oceanen vol te houden. Het schip neemt behalve emigranten ook goederen mee, huisraad, en voor de verkoop in Indonesië bedoelde in het Engels vertaalde boeken. De Indonesiërs zijn dol op de boeken van Onslow Mekkingtos,...
mobar11 februari 2013Lees meer…

De reis van zijn leven

-1.0 met 1 stemmen 979
...kip smaakte hem prima. Daarna gingen ze een boottocht maken in een sjoelbakken boot, waarin je ook een dutje kon doen. Er lagen nog meer Chinezen zwaar te snurken. Arie werd woest op een Chinees toen die een rochel van slijm en tabak omhoog spoot en precies op zijn voorhoofd terecht...

Ze hebben het niet slecht, denkt Den Haag

4.0 met 1 stemmen 113
...geld opgehaald en jij bent uitgenodigd voor een boottocht op het IJsselmeer. Je wordt volgende week verwacht in de haven van Lelystad, waar een salonboot, genaamd het armeluiskind, aan de oever gemeerd ligt. Je mag één persoon als begeleider meenemen.'' ''Wil jij...

Wanorde

4.0 met 2 stemmen 79
...flinke fooi. Ik kreeg toen vier bonnen voor een boottocht op het IJsselmeer. Thuis gekomen zei ik tegen mijn vrouw: ''Dini, we zijn uitgenodigd voor een leuke dag met een salonboot op het IJsselmeer en we mogen twee gasten meenemen. Laten we dan wulpse Alie en Wim vragen. Ik bel ze even. Wat...

Napoleon

3.9 met 9 stemmen 280
...soep. Woemi vertelt honderuit over haar woeste boottocht. Cornelis kijkt vriendelijk en luistert geduldig. Dat woeste, dat heb je wel zo'n beetje gehad als je de tachtig bent gepasseerd. Charlotte laat het allemaal aan zich voorbijgaan. Ze is zichtbaar in haar nopjes met dit intieme samenzijn,...
jorrit12 juni 2009Lees meer…

Reisimpressie

4.0 met 3 stemmen 142
...woningen op adembenemende hoogten. Tijdens een boottocht op de Middellandse Zee voeren we over een onderwaterstad heen, ik zag de witte huizen op de bodem van de zee, een absurdistische gewaarwording, zeer imponerend. We dansten die avond op het privé-eiland van een maffiabaas of een ander...