Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten over kinderen

Fantasieën uit een ongelukkige jeugd

In de avonduren, als de avond en de nacht heersen, overdenk ik vaak mijn ongelukkige jeugdjaren in de volkswijk. Ik had een naamgenootje leren kennen; Ineke S. en samen haalden we kunstjes uit op de schommel en doorkruisten we de grauwe straten. De mishandelingen was ik gewoon gaan vinden en ik sprak er met niemand over. Ze waren een gewoon en vanzelfsprekend onderdeel geworden van het dagelijks leven in ons arbeidershuisje. Maar ik overdenk dat de fantasieën die ik met Ineke ontwierp een vlucht moeten hebben betekend. Op willekeurige momenten hielden we halt en dan sprak ik plechtig de woorden "ondergrondse doorgang" uit en dan spiegelde ik mijn vriendinnetje voor dat we nu afdaalden en onderdoken in een ondergronds gangenstelsel dat zich uitbreidde onder de gehele wijk, een fantastisch en feeëriek stelsel waarin we samen rond konden dwalen. Mijn vriendin aanvaardde mijn overwicht en gedachten en later, veel later toen ik haar nog eens heb ontmoet, kon ik me met recht afvragen of zij weleens terugdacht aan onze jeugdjaren en de ondanks alles toch wel merkwaardige voorstellen die uitgingen van haar vriendinnetje.....

Schrijver: I.Broeckx, 2 januari 2020


Geplaatst in de categorie: kinderen

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 75



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)