Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Zakdoekje leggen

Niemand zeggen, hier leg ik mijn zakdoek neer, ruggelings de armen in elkaar gehaakt, het schoolplein om de kring hield de adem in, als de neuzen dezelfde kant op wezen moest er gekust worden, vluchtig en beschaamd, gevoelens ontdekkend die nu puberaal worden genoemd.

Hoe anders is het nu, als je als twaalfjarige nog geen gewei vanuit je string kunt tonen, doe je echt niet meer mee met de mainstream. Het spel van vroeger is menens geworden, het kind is zichzelf kwijtgeraakt, spelenderwijs het bos in gestuurd. Wat rest is slechts een doekje.....

Schrijver: Nathalie Mahlstrohm, 12 september 2007


Geplaatst in de categorie: kinderen

1.7 met 6 stemmen 1.626



Er zijn 8 reacties op deze inzending:

Naam:
Giovanniek
Datum:
20 september 2007
Email:
giovanniekhotmail.com
U moet leren lezen en schrijven, pas dan bevindt u zich op de juiste site.
Naam:
gluupje
Datum:
16 september 2007
u is net zo'n beetje dom als frederik, u zit op de voor u verkeerde site, gedichten.nl is een deur terug.....
Naam:
Giovanniek
Datum:
16 september 2007
Email:
giovanniekhotmail.com
Wat een haat tegenover datgene wat deze site een naam geeft: nederlands.nl
Naam:
gluupje
Datum:
14 september 2007
vastklampen aan de letteren is bekrompenheid in optima forma, alsof er niets anders is dan die kleine kring van zelfbevlekkende intellectuelen, maar dat dan tussen dubbele komma's in de lucht.....
Naam:
Frederik
Datum:
13 september 2007
Email:
roelofhotmail.com
Pukkel en gluupje houden niet van de letteren. Daarom reageren ze schamper op iemand die ze niet kennen. Ze lezen niet, door gedicht noch romanfragment worden ze geraakt, ze laten zich niet meeslepen door een filosofisch inzicht, de boekhandel bezoeken ze niet. Nathalie Mahlstroom is hun lichtend voorbeeld :-)
Naam:
Jacco
Datum:
13 september 2007
Jacco (citaat: Die Jacco stel ik me voor als een lelijke jongen met pukkels...) vindt: hoe denkt FrederIK erover, om met het leveren van zijn commentaar eens ''het loodje te leggen'', te meer nu ''zakdoekje leggen'' hem al weer de das om dreigt te doen?
Naam:
gluupje
Datum:
13 september 2007
zijn onvermogen is voor frederik aanleiding om schamper te reageren, schamper is frederik, schamper zal hij altijd zijn, hij kan niet anders, een schamel aftreksel van zichzelf.....
Naam:
Frederik
Datum:
12 september 2007
Email:
roelofhotmail.com
Haar onvermogen is voor Nathalie aanleiding om bitter te schreien.
Ze heeft behoefte aan zakdoekjes.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)