Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Pijn

Ik besloot te gaan toen de avond en de nacht zich over de stad ontvouwden; ik moest gaan want er moest een eind komen aan de pijn.

De vervangende tandarts zei nog dat ik "niet flauw" was. Moest ik daar trots op zijn? Ik schertste en lachte nog met hem terwijl hij het zware mitrailleurvuur van zijn instrumenten op mijn gebit losliet.

Toen ik bij hem wegging had hij niets gezegd over de napijn.

Ik kon "leuke dingen gaan doen", zo zei hij. Daarentegen moest ik de dosis van de pijnstillers fors opvoeren.

De pijn trok weg.

Voor de "nabehandeling" moest ik nog een wandeling maken naar mijn eigen tandarts door de schitterend "gestoffeerde" en met villa's gelardeerde straten van een chique wijk.

De aangetaste kies die mijn hele leven al stilletjes en "ongestoord" in een uithoek van mijn mond was genesteld werd met geweld verwijderd.

Ik mocht deze als "relikwie" en aandenken meenemen in een plastic zakje.

Schrijver: I.Broeckx, 14 september 2017


Geplaatst in de categorie: lichaam

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 220



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)