Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Uit mijn jeugd (vervolg) / De oude klok

Onder mijn huis bevindt zich een berging, een ruimte die toegevoegd is aan de woning, een soort toegift en daarin is nu de oude klok opgeslagen, de oude houten klok met de wijzerplaat waarvan ik als kind de cijfers aflas. De in mijn kinderogen wonderlijk gevormde twee, drie, vier en vijf waarmee ik voor het eerst kennismaakte. De klok, een van de weinige overgebleven erfstukken, is mij zeer dierbaar en deze zal zeker weer een plaats verwerven op de tweede verdieping, in de slaapkamer waarin ik mijn oude hoofd te ruste leg.

Schrijver: I.Broeckx
2 maart 2024


Geplaatst in de categorie: emoties

4.0 met 1 stemmen 35



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Wil Heefer
Datum:
2 maart 2024
Email:
hemoonline.de
Is 99 oud? Onze Engelse vriend vorige maand, maar voelt zich 25 jaar jonger. Onderneemt van alles, heeft netwerken om zich en knoopt nieuwe vriendschappen aan. Elke maand stuurt hij newsletters met teksten en foto's, de leukste brievenbuspost.
Vorig jaar een gedichtenbundel uitgegeven, men moet wel de taal machtig zijn.
Naam:
Wil Heefer
Datum:
2 maart 2024
70 jaar is tegenwoordig nog niet oud, zie anderen van die leeftijd b.v. Vicky Leandros, lijkt wel 25 jaar jonger!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)