Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Uren van vertwijfeling (vervolg)

In de gele auto, die razendsnel arriveerde, werd ik weggevoerd van mijn stadse woning. Het zuurstofmasker kreeg ik snel op mijn gezicht geduwd en door de bovenruit zag ik, terwijl de auto voortreed, in wisselende gedaanten het geboomte aan weerszijden van de snelweg dat elkaar, figuurlijk gesproken, nooit in een liefdevol pact of harmonieuze alliantie zal ontmoeten. Zelfs is als "troostmiddel" op de wand in de auto een zonnig, arcadisch landschap afgebeeld.
"EZ" beveelt de verpleger aan de chauffeur. Men kent mij daar. Het ijzersterke en hopelijk nooit falende systeem bevat alle gegevens; mijn doopceel. De afdeling Spoedeisende Hulp is een vierentwintig-uursbedrijf. Collegiaal, indrukwekkend en solidair bevolken de verpleegkundigen in de witte kledij hun post bij dag en nacht. Op de ziekenafdeling trekt men een "blik" verplegers voor me open; allen fotomodellen met paardenstaarten, strak gehuld in het wit; elkaar aflossend, samenwerkend in een harmonie die men de gehele mensheid zozeer zou toewensen.

"U moet een paar daagjes blijven", vertelt de arts in de witte jas die aan mijn bed verschijnt....

Schrijver: I.Broeckx
7 juli 2024


Geplaatst in de categorie: ziekte

4.5 met 2 stemmen aantal keer bekeken 59

Er is 1 reactie op deze inzending:

Wil Heefer, 4 maand geleden
Komt me bekend voor, in de ambulance op de brancard naar boven kijkend, zijn we er nog niet?
Goddank ambulant, "alleen maar" gebroken pols.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)