Inloggen

Sorteren op:

Dagje strand.

3.5 met 26 stemmen 1.909
Zanderige, zomerse zotheid op het kleine strand van Cavalaire-Sur-Mer. Na drieën naar "la plage" vertrokken, een tijdstip waarop de bedreigende zonnestraling aan het afnemen is. Goed invetten met de franse spuitbus, met factor 30. Een handdoek neergelegd op een plaats waar we met ons vijven ...

Ontspanning

2.8 met 4 stemmen 524
Op een mooie vrijdag in mei gingen we met z’n drieën naar Valkenburg om te badderen en te bubbelen. Toen we arriveerden, konden we meteen de chips ophalen evenals de smetteloos witte badjassen en handdoeken. Vol verwachting betraden wij het serene en subtropische zwembad, zo geheel anders dan...
Bij11 mei 2008Lees meer…

sterk verhaal nummer 1

4.0 met 9 stemmen 650
Ik ben nou een ouwe lul van bijna vijftien, door de wol geverfd en gepokt en gemazeld, maar jaren geleden, en nu spreek ik over begin deze eeuw, hadden mijn ouders het plan opgevat om ons, de zoons, mee te nemen op een autovakantie naar België, naar het gebied waar ze alleen maar Frans en Duits...

Pierre

3.2 met 21 stemmen 2.223
Hij is ongenaakbaar. Met zijn stoere robuuste lichaam en zijn enorme op polaire koude berekende slaapzak geeft hij me weinig ruimte in ons lekke tentje. Daar begint het al mee. Ik moet en zal mijn plaats weten de komende twee weken. En dan is bijna nooit naast maar bijna altijd achter en soms ook...
jorrit17 november 2007Lees meer…

Mos auqua

3.2 met 10 stemmen 774
VAKANTIE PERIKELEN, MOS-AQUA.. Vroeger vond ik zwemmen net als mijn kinderen heerlijk, nu heb ik het ongeacht de buiten temperatuur altijd koud en vind zwemmen daarom niet zo leuk. Bij onze “gezin's taakverdeling” heb ik dan ook de zwemlessen richting mijn man geschoven, met de woorden; ik...
karin31 oktober 2007Lees meer…

Zomer aan de waal.

3.9 met 15 stemmen 1.278
De ondergaande zon kleurt de rivier rood. Op het strandje is niemand te vinden. Mijn tante heeft me lang vastgehouden. “Kom jongen, eette ge nog es wat”. Voor mijn tante blijf ik dertien. Niet dat het eten me niet smaakt, zeker niet. Maar goed eten, dat is veel eten voor mijn tante, veel en vet...
jorrit24 juni 2007Lees meer…

Onze vakantie (slot)

4.4 met 5 stemmen 663
Een vakantie begint op de heenreis als de voordeur dichtgaat en eindigt als de voordeur weer opengaat. Dat is bij onze reis niet anders. De terugreis was weer een reis met plezierige momenten. Het begon al bij het instappen, een eekhoorntje rende gauw een boom in toen wij kwamen aanlopen. We...

Onze vakantie (2)

4.5 met 6 stemmen 467
We lopen op ons gemak terug naar het hotel en genieten van het mooie weer. “Tot nu toe boffen we wel”, zegt Froukje en legt een hand op mijn schouder. Ik knik en ontwijk een jogger die mij niet zag en even daarna horen wij iemand vloeken in het Duits, wij kijken om en zien daar de jogger en...

Onze vakantie (1)

4.6 met 8 stemmen 386
We hadden besloten dat het tijd werd om weer eens een kleine week er op uit te gaan. Een hotel werd geregeld dat dicht bij de zee, de bossen, de stad, de kinderen en ook nog bij culturele versnaperingen. Het viel ons mee dat er hotels bestonden op die plekken. Het inpakken is al een feest op...

Brandend zand

2.0 met 1 stemmen 304
Haar voeten leken op een gloeiende plaat te stappen van een fornuis. De zon scheen dan ook genadeloos op het zand en alles schitterde in de felle zon. Nergens was een zuchtje wind te bekennen. Bijna zou ze de wens hardop willen uiten weer in eigen land te zijn. Ontevreden en ondankbaar zou ze dan...

De tsunami van België

3.6 met 12 stemmen 679
Vierenzeventig is hij, en ik heb moeite om hem bij te houden. Zijn dokter heeft hem verboden hard te gaan. En de bergen moet hij mijden. Bergen? Nou ja heuvels, die zich als bergen manifesteren als je daar met je zwaarbeladen vakantiefiets tegenop ploetert. Vooral het einde, vlak voor de top kan...
jorrit26 februari 2007Lees meer…

Ansicht uit Hellas

2.7 met 6 stemmen 1.316
Lieve moeder, De reis was alles behalve eenvoudig! Zeker de bedompte treincoupé en het werkelijk ongemanierde spoorwegpersoneel van Frankrijk. Hoe elegant in Zwitserland, zo chaotisch daarna in Genua. Maar ik ben een lieve moeder en ik heb mij kranig gedragen. De hoteleigenaar - of houder,...
erik15 september 2006Lees meer…

Vakantieliefde

3.5 met 2 stemmen 884
Het was liefde op het eerste gezicht, vele jaren terug. Ik was nog een kind, maar al die tijd ben ik stapelgek op hem gebleven. Ieder jaar zie ik hem wel een paar keer voorbij komen. Helaas vallen onze vakanties niet zo heel vaak samen. Hij is wat dat betreft niet te peilen en komt als het hem...
wendy779 augustus 2006Lees meer…

Vakantie voor de deur

4.3 met 3 stemmen 552
Mijn vakantie staat voor de deur. Maar ik weet niet zo goed of ik de boel wel de boel kan laten. Zijn Nederland en omstreken wel in staat op een beetje op zichzelf te passen als ik weg ben? Hier nemen we aan de lopende band consumenten in de maling en slaan godsdienstwaanzinnigen weer toe, en ook...

Slaap

4.0 met 2 stemmen 488
Na onze reis door Zuid-Engeland aanvaardden wij de terugreis. We werden om tien uur aan de Ferry verwacht, waren dan ook ruimschoots op tijd. We konden om negen uur inschepen. Dat viel mee en ik haalde opgelucht adem. De overtocht verliep vlot, er was weinig wind en weinig deining. Iedereen hing...
Bij24 juli 2006Lees meer…

Zomer

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 603
Wat hebben we er naar uit gekeken, wat werd er gemopperd over het weer. Zo slecht was het nog nooit eerder geweest. En ik optimist bleef maar herhalen: dat houden we nog te goed! Had ik mijn mond maar gehouden, want ik geniet van een zonnetje in mei. Laat mij een uurtje in de zon genieten en ik...
Bij22 juli 2006Lees meer…

Donna

3.0 met 1 stemmen 498
Wachtend op onze reisleider zat ik samen met mijn man Andyin het atrium van Margaritha Village. Wij wilden vanwege problemen aan het thuisfront eerder terug van onze vakantie op Isla Margaritha. Tegenover ons zat een jong Hollands stel. Ik had dit niet meteen door omdat zij geen Nederlands...

Loket 3

3.0 met 1 stemmen 481
Het derde loket Administratie bijhouden is niet echt mijn favoriete bezigheid, daar heb ik het volgende op gevonden: ik heb een map aangelegd ‘Nog te doen’. Dat geeft een opgeruimd gevoel totdat de map bijna uit elkaar barst. Dan geeft het weer rommel die nodig opgeruimd en uitgezocht moet...
Bij16 juli 2006Lees meer…

Wesp

3.0 met 1 stemmen 578
Wij kwamen in het door de zomer geteisterde bungalowpark. De hitte deed het bos veranderen in een paradijs voor kruipend en vliegend ongedierte. Vooral mijn lievelingsdier de wesp was uitermate goed vertegenwoordigd. Wij waren koud in onze bungalow, vroeger heette zo'n schraal stukje bouwwerk nog...

JOECHHEI....

2.9 met 17 stemmen 1.560
Omdat mijn dochter van acht maar bleef zeuren gaf ik haar haar zin. Een lang weekend naar een huisje op de Veluwe. Van Landal GreenParks. Nou ben ik geen grote fan van de Veluwe omdat ik dat altijd associeer met bedenkelijke dominees, maar laat ik nu niet moeilijk doen. Landal Greenparks dus....
Paco13 december 2005Lees meer…

De beklimming

3.5 met 2 stemmen 851
'Houd je goed vast,' riep mijn broer die een eindje boven mij aan de touwen hing. 'Het is hier levensgevaarlijk.' Ik klemde mijn kaken op elkaar en trok mijn lichaam een eindje omhoog, plantte mijn voet op een smal richeltje. Ik durfde niet naar beneden te kijken. De afgrond onder mij zou...

Glijvlucht

3.9 met 9 stemmen 864
Het enige waar hij echt niet kapot van was, waren de kleuren die ze voor de buitenkant had gebruikt: roze met lavendelblauw. Haar lievelingskleuren, jawel. Trouwens ook de schoorsteen die ze er bovenop had gezet, deed naar zijn idee, afbreuk aan het geheel. Hoewel hij natuurlijk wel begreep dat de...

Ramblas

1.0 met 3 stemmen 828
Ze genoot van de warme zon op haar bloot vel. De wind blies verkoelend over de massa heen. De druppels uit de mensenzee rondom haar bewogen zich kriskras door elkaar of bleven stilstaan zonder aanwijsbare reden. Kleurtinten veranderden naarmate er meer mensen uit de zijstraatjes en de steegjes...
Vdg2 augustus 2005Lees meer…

Vakantie

2.5 met 26 stemmen 4.502
De redacteuren van het tabblad 'proza' zijn tot 1 september van hun vakantie aan het genieten! Tot die tijd is dit tabblad gesloten voor nieuwe inzendingen.

Dierenliefde

3.0 met 5 stemmen 1.105
Gezien de opinie in Nederland dat we het ruimschoots eens zijn met de stelling dat we verantwoordelijk zijn voor de dieren die we nemen, mogen we inmiddels wel stellen dat dit onderwerp niet echt tot een discussie zal leiden; en zo hoort het ook! Een huisdier is immers geen wegwerpproduct en...

Vakantie, niks voor mij

2.0 met 6 stemmen 996
In de krant las ik vandaag dat veel mensen dit jaar niet op vakantie gaan wegens penibele pecunia. Ik moet bekennen dat ik eigenlijk nooit op vakantie ga. Toen ik 22 jaar was, ben ik met een vriend in de auto naar Valkenburg geweest. Het was de bedoeling dat we een hele week zouden gaan, maar we...
RvD8 juni 2005Lees meer…

De kampeertocht.

1.1 met 18 stemmen 2.468
Jonas werd die ochtend vroeg wakker. Het was zover, hij ging voor het eerst in zijn leven alleen op vakantie. Kamperen in Belgie, wat voor een vakantie-met-ouders te minnetjes was, volgens die ouders, was een heel avontuur als je dat deed met een groep leeftijdsgenoten. Of dan toch iets wat daar...
Douwe8 september 2004Lees meer…

Vakantie 2003

1.8 met 134 stemmen 11.771
Het tabblad 'proza' is van 1 juli t/m 31 augustus vanwege vakantie voor nieuwe inzendingen gesloten. De redacteur van dit tabblad wenst je fijne weken toe!

'Fijne vakantie, hè.....'

4.3 met 84 stemmen 2.119
Groot is de verleiding deze stralende vakantiedag meteen weer op ons strandje neer te ploffen. Maar die boodschappen moeten nu toch echt worden gedaan en bovendien willen we ook wel eens iets van de omgeving zien... Dus stappen we in de auto. We genieten van het Franse heuvellandschap waar onze...

Un long voyage

4.5 met 24 stemmen 1.389
Ze moesten persé mee, voor thuis in de vijver. Het waren er zeker meer dan honderd. Ze had het uitgeprobeerd, samen met haar campingvriendin. De visjes, met een schepnet gevangen en niet groter dan 2 cm, waren in een emmer rivierwater gezet, in de schaduw van een boom. Na twee dagen leefde...