Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

automutilatie

Ik was vroeger een probleem-kind, kon daar niet zo veel aan doen want ik had al vanaf mijn geboorte last van pdd-nos.
Ik ging op mijn 12e uit huis en kwam in een instelling in Smilde. Ik kwam op een afdeling met mensen die zichzelf beschadigden, en had het daar erg moeilijk mee.
Maar goed, op een avond zat ik nogal slecht in mijn vel en toen ben ik met een glazen vaas gaan gooien, en dat was niet het slimste wat ik ooit gedaan heb. Ik heb een stuk glas gepakt en ben op mijn benen gaan snijden.
Ik dacht ditimijn eerste en laatste keer maar nee: het werd een verslaving.
Ik ging hard achteruit, het bleef niet meer alleen bij mijn benen maar op mijn armen, buik, nek, noem een lichaamsdeel op en daar zitten nu fikse littekens op.
Achteraf als ik weer in mezelf gesneden heb, voel ik me weer heel erg rot, maar het is toch een keuze die je uiteindelijk zelf maakt.
Als mensen mij zien lopen, zien ze zomaar niet dat ik problemen heb, want ik ben een moderne meid, zie er verzorgd uit, en ik krijg genoeg aandacht van mensen.
Maar ik vind het wel rottig als het wat warmer weer is en je loopt met een kort hempje: dat mensen je dan aanstaren of je niet van deze planeet komt, dat doet me best wel pijn.

Ik wil graag met mensen in contact komen die met hetzelfde probleem zitten of zoiets dergelijks hebben meegemaakt. En reacties krijgen op mijn verhaal.

Bedankt voor de tijd die je hebt gebruikt voor het lezen van mijn verhaal!

Schrijver: silvana, 26 juni 2003


Geplaatst in de categorie: emoties

2.7 met 41 stemmen 3.419



Er zijn 6 reacties op deze inzending:

Naam:
Pien
Datum:
13 september 2006
Email:
Pienvanvegchelhotmail.com
Ik maak hetzelfde mee op dit moment.. Al een tijd.
Je kunt me wel toevoegen op msn, of mailen...
Naam:
tamara
Datum:
7 maart 2006
Email:
tamarawoudahotmail.com
Ik hoop dat het nu met je gaat. Voeg me maar toe als je ngo wilt praten of gewoon gezellig kletsen.
Naam:
martine
Datum:
28 april 2004
Email:
gruijtercs,com
ik maak niet mee wat jij meemaakt, maar het maakt me wel in triest. ik wens je heeeel veel sterkte en wijsheid.
Naam:
kimberly
Datum:
24 oktober 2003
Email:
kimberlysadoneshotmail.com
ik begrijp heel goed wat je bedoelt...
Je kunt me steeds toevoegen op msn of me mailen op: kimberlysadones@hotmail.com
Naam:
Jos Govers
Datum:
10 augustus 2003
Email:
jgovershotmail.com
Ik heb gewerkt met mensen die aan automutilatie lijden. Er is niets waar je je voor hoeft te schamen. Veel mensen brengen zichzelf elke dag geestelijke verwondingen toe, maar dat is voor de buitenwereld niet te zien (ook niet op een warme dag). En natuurlijk doet het pijn als mensen op die manier naar je kijken, maar als je van jezelf weet dat je een waardevol persoon bent, met of zonder littekens, dan ben jij die bijzondere en waardevolle persoon. Je mag altijd even mailen als je je rottig voelt of gewoon ff iets kwijt moet.
Naam:
~*~*~*~
Datum:
28 juni 2003
Email:
singitout86hotmail.com
Voor mij is je verhaal herkenbaar, je mag me mailen als je wil..

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)