Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Willekeurig, niet netjes

Vrij naar Herman van Veen's kleine meid rijd ik hier rond op mijn driewieler tussen al die grote heren- en damesfietsen, kijk op tegen al die grote meneren en mevrouwen. Enthousiast stuur ik met ze mee, mijn kleine beentjes trappen zich een ongeluk om ze bij te houden, alsof ik weer op een fraaie zomerzondag aan de veilige rechterkant van mijn pa mijn eerste schreden op het fietspad zet. Maar die grote mensen op hun grotemensenfietsen kijken hautain op mij neer, zetten een tandje bij en snellen weg, ik houd dat niet bij op mijn kinderfietsje. Even verderop houden zij toch stop, het licht staat op rood en ik haal ze bij, probeer remvoetend net als zij precies voor de streep tot stilstand te komen, ik schiet er over heen. Waar mijn vader indertijd glimlachend met zijn grote rechterhand op mijn linkerschouder mij corrigeerde, krijg ik nu verwijtende blikken toegeworpen. Alsof het rijwielpad hun domein is, ukkie meerijdend was eerst wel leuk maar nu moet ie weer op de stoep, kijken de grote mensen niet meer opzij en vervolgen hun lijdensweg.

Schrijver: Fred, 7 juni 2005


Geplaatst in de categorie: discriminatie

3.8 met 5 stemmen 1.018



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Günter Schulz
Datum:
10 juni 2005
Email:
ag. schulzhotmail.com
Ook al ontmoet je, symbolisch gezien, egoïsme en onbegrip tijdens je fietstochten, je dwingt vermoedelijk bij menigeen ruimte en respect af door de manier hoe je ermee omgaat. Eigenlijk moeten WIJ daardoor dan ook oprecht een begripvol stapje opzij doen. Blijf vooral schrijven!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)