Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Een mislukte sollicitatie (vervolg)

Toegegeven; het zou misschien niet onaangenaam geweest zijn om in het grote, labyrintisch geconstrueerde gebouw, in een kamer op éénhoog, die je met een witgelakte, steile trap kon bereiken, samen met meerdere dames de in de Kringloopwinkel binnengebrachte kleding te inspecteren en te sorteren....

Misschien zou ik van harte zijn opgenomen in de groep, misschien zouden zich de nog ongekende en nieuwe, wonderlijke horizonten van nieuwe vriendschappen, van nieuwe universa voor me geopend hebben, waarnaar ik zozeer verlangde en al zo lang....

De man, mijn toekomstige werkgever, was niet onaardig en had me rondgeleid.
Een zeer uitgestrekte hal, die hij me toonde, was geheel gevuld met meubilair; reminiscenties aan talloze sterfgevallen, aan vele eens geleefde levens, aan vele huiskamers, aan vele, voorgoed vergane universa.
Ik nam voortijdig en zonder mijn geluk beproefd te hebben, afscheid, tezeer in hest ongewisse over toekomstige kwetsuren die op de loer lagen, als het ware in een hinderlaag, over vermoedelijk toekomstig geroddel en gekonkel, over mogelijke ongewenste uitstoting uit de groep, een uitstoting die me helaas maar al te vaak ten deel is gevallen in mijn lange, getormenteerde, turbulente bestaan.
En de kans zou hebben bestaan dat ik mijn voor anderen vaak raadselachtige identiteit en persoonlijkheid zou hebben moeten onthullen...

Hoe het ook zij, het is mij toch wel een gruwel te moeten graaien, grabbelen en grijpen in de oude vodden, zoals ik helaas maar al te vaak heb gedaan op talloze rommelmarkten met mijn oneigenlijke, onechte en karikaturale "vriendin" in de tijd van mijn jarenlange liefdesverdriet en armoede....

Schrijver: I. Broeckx, 3 december 2014


Geplaatst in de categorie: werk

3.0 met 1 stemmen 847



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)